Senaste nytt

SAS Diners Club

Dr. Miles

Expert
Sa upp mitt diners för snart 1 år sedan, får dock ett konto utdrag varje månad där det står att kortet är avslutat men att jag har saldo 0,27 kr... Samt ett inbetalningskort.... Undrar hur länge de fortsätter med det...:)
Tills du betalar? ;)

Lägger de på ränta också eller struntar de i det?
Räntan är nog inte stort problem men "påminnelseavgift" kan bli mycket mer än själva utstående saldot.
 

FF#1

Medlem
Det är diners som är skyldiga mig 27 öre...
Verkar inte få ränta på dem i alla fall...
Vi går väl se om de lessnar eller om jag orkar ringa ytterligare en gång om det....
 
Last edited:

dino_81

Medlem
Varför får du då ett inbetalningskort om de är skyldiga dig pengar?

Diners skickar alltid ett inbetalningskort tillsammans med senaste månades sammanställning. Nedre delen av sammanställningen är själva inbetalningskortet.

Har Diners en skuld till dig som kund framgår på inbetalningskortet att detta är makulerat.

Dock ska Diners återbetala innestående saldo när kortet sägs upp vilket inte har skett här. Har antagligen med avrundning (nedåt) till närmsta hela krontal att göra.
 

NotRyan

Medlem
Det är diners som är skyldiga mig 27 öre...
Verkar inte få ränta på dem i alla fall...
Vi går väl se om de lessnar eller om jag orkar ringa ytterligare en gång om det....

Diners skickar alltid ett inbetalningskort tillsammans med senaste månades sammanställning. Nedre delen av sammanställningen är själva inbetalningskortet.

Har Diners en skuld till dig som kund framgår på inbetalningskortet att detta är makulerat.

Dock ska Diners återbetala innestående saldo när kortet sägs upp vilket inte har skett här. Har antagligen med avrundning (nedåt) till närmsta hela krontal att göra.

Du får betala in 24 öre och se om dom betalar tillbaka en krona till dig, mest för att vara sån haha :)
 

Sakoz

Medlem
Du får betala in 24 öre och se om dom betalar tillbaka en krona till dig, mest för att vara sån haha :)

SEB (som numera hanterar Diners) har jag det senaste året blivit allergisk mot.
Då dom har så grundlösa påhopp om missbruk m.m p.g.a. Billhop m.m. Trots extra inbetalningar och felfri renumé i 19 år.

Så på dom bara! :)
 
Fick brevet igår.
Min årsavgift skulle utgå i november 2017.
Ifall jag är ebg eller lägre kan jag behålla diners kortet tills dess utan att åka på en årsavgift.
Ifall jag blir ebd innan dess kommer ingen årsavgift att utgå.
Skulle årsavgiften utgå innan jag blev ebd får jag tillbaka den del av årsavgiften då jag är ebd.

Jag kommer behålla diners kortet ett tag till pga lounge besöken och sedan byta ut det mot SAS master card som har samma poäng intjäning nästa år.

Har nog fått ett liknande brev som dig (jag är EBG). Med skillnaden att debitering för första årsavgift kommer ske i september 2017. I stycket under står att jag har möjlighet att säga upp kortet utan kostnad senast den 1 januari 2017. Är du säker på att du kan behålla kortet utan kostnad fram till oktober 2017??
 

dino_81

Medlem
Har nog fått ett liknande brev som dig (jag är EBG). Med skillnaden att debitering för första årsavgift kommer ske i september 2017. I stycket under står att jag har möjlighet att säga upp kortet utan kostnad senast den 1 januari 2017. Är du säker på att du kan behålla kortet utan kostnad fram till oktober 2017??

Undrar om inte sista stycke om kostnadsfri uppsägning senast 1 januari 2017 är en standardformulering med anledning av de ändrade villkoren?

Jag tror att månaden för när den första årsavgiften ska dras är beroende på när man skaffade kortet initialt.
 
Toppen