Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

dino_81

Medlem
Så om min resa startar på CPH gäller det att väskorna blir upptaggade så redan där alltså... finns dessa taggar på flygplatser där SAS står för incheck (star alliance)..?

SAS har HON/First-taggar men det kan vara bra att kontrollera så att dina väskor inte märks upp med "vanlig" priority-tag.

Detta hände mig på Arlanda eftersom personalen trodde att taggarna hade samma innebörd.

På fråga fick jag svaret "att det inte spelade någon roll" vilken tag som användes...

Lika begränsad var kunskapen om det "etui" som resenärer i Lufthansa First Class kan förvara sitt boarding card i.
 
Är det någon som vet hur ofta Lufthansa byter amenity kit i First?
Är det så ofta som varje månad?
Hade en resa i månadsskiftet sep/okt och fick två olika (se bild (min sambo fick likadana fast i en brun nyans)).
Eller är det helt enkelt så att dom jag fick ingår i en serie - likt Rimowas olika färger man kunde få förut - och att jag bara hade "tur" som fick två olika?

jacobjensen.jpg
 
Aha.. vad snackar vi om för trevligt etui...? Bild..?
Ska detta också finnas hos SAS vid incheck där?

Fodral till boardingpassen.
Personalen i såväl SAS check-in samt i loungen på Kastrup (eller Copenhagen airport som det heter numer) tittade på mig som om jag vore från en annan planet när jag frågade om det ack så viktiga fodralet.
Fick dom i Frankfurt.

Ursäkta den dåliga bildkvalitén.


20160928_154039.jpg
 

Attachments

  • 20160928_154039.jpg
    20160928_154039.jpg
    35,3 KB · Visningar: 171
Last edited:

Holloman

Medlem
Fodral till boardingpassen.
Personalen i såväl SAS check-in samt i loungen på Kastrup (eller Copenhagen airport som det heter numer) tittade på mig som om jag vore från en annan planet när jag frågade om det ack så viktiga fodralet.
Fick dom i Frankfurt.

Ursäkta den dåliga bildkvalitén.


Visa bifogad bild 57444

Har för mig att jag fick det senast på Arlanda dock med det sladdriga boardingkortet i (vilket personalen i FCT givetvis bytte ut.
 

Skrabban

Medlem
Finns säkert ett svar på detta i tråden men har inte gått i genom allt.
Jag flyger CPH-FRA-MUC-HKG med MUC-HKG i F, har jag tillgång till FCT i FRA även när jag flyger F ut från MUC eller?
 
Toppen