Senaste nytt

Bästa Star Alliance loungen på Washington Dulles (IAD)?

Gizmo79

Medlem
Nä det känns lite märkligt om det skulle vara så, dock så gjorde både sas mail och kommentaren innan dig mig lite hoppfull o_O
 

mjulven

Medlem
Hur som så stämmer inte SAS mail för mig som är statuslös.

Mailet är genetiskt, du kommer åt SAS lounger, men det finns ingen sådan i Washington. Däremot har SAS avtal med andra lounger på vissa ställen, exempelvis Hong Kong. Det går att läsa på SAS hemsida om du som plus har tillgång till en icke SAS lounge. Det har man dessvärre inte i USA i dagsläget.
 
Jag ska flyga Washington - Köpenhamn med SAS och jag har Star Alliance gold och Priority Pass.
1. Flyger SAS fortfarande från concourse B?
2. Får man lov att gå runt till andra concourser?
3. Vilken/vilka lounge(r) bör/kan jag besöka? Följande lounger finns:

Concourse A:
Air France/KLM Lounge (Priority Pass)

Concourse B:
British Airways Galleries Lounge (Priority Pass)
Lufthansa Business/Senator Lounges
Turkish Airlines Lounge

Concourse C:
United Airlines United Club (Gate C7)
United Airlines United Club (Gate C17)

Concourse D:
United Airlines United Club
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Kimmen00

Medlem
Nya Turkish är mkt bra. Var där i december. Tycker iof Lufthansas senator i B är helt OK men Turkish var bättre mat samt framförallt mycket bättre viner..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

mika

Medlem
SAS flyger fortfarande från B. Det går att besöka andra concourser men det tar ganska mycket tid och man ska då antingen ta deras tunnelbana eller people mover ("mobile lounge"). Mobile Lounge trafikerar fortfarande mellan D och A. Tog det förran veckan och den är snabbare än tunnelbanan på den sträckan. Jag har inte besökt Turkish, men tycker att både Senator och BA är bra, Senator har bättre mat (om man har inte tillgång till BAs restaurangsdel) och BA bättre bar. Ingen United Club är värt besök.
 
Last edited:

Gus

Medlem
Flyger imorgon måndag kl 17.15 med sas business till Köpenhamn. Planet avgår från B. Några frågor.

1. Jag har priority pass där vissa restauranger ges tillträde. På C finns en restaurang som heter Chef Geoff's (vi är väldigt sugna på Cobb Salad), någon som besökt stället? Kan jag åka direkt från SAS incheckning till C? Eller måste jag ta mig till B först?

2. Hur lång tid innan avgång öppnar SAS sin incheckning?
 
Toppen