Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

mry

Medlem
Bodde på Hilton Sandton förra helgen en natt. Uppgraderat från billigaste till en Junior Suite.

Och nu säger jag gomorron från Hilton London Metropole där jag har bokat fem rum i två nätter till vårt team. Ringde in till Exec Loungen i fredags för att fixa med rummen. Som tidigare nämnt bor jag hellre på de nyrenoverade Deluxe rummen i Tower än Executive rummen i East Wing. Fick alla fem rum på samma våning och nyrenoverade samt till min överraskning fick alla komma till Exec Loungen. Så nu har vi kontor också

Fick uppgradering när jag bodde på Hilton London Metropole i Juli, vi fick välja rum lite vart vi ville och tog rum i det tornet med, synd att man inte kunde välja rum redan när man checkade in med appen kan jag väl tycka dock. Det var väldigt många från asien på hotellet när jag var där i Juli och kändes som lite för få hissar när det var så mycket folk. De kunde inte leverera ett skohorn när jag beställde det så det blir lite minus för det...
 

BAS

Medlem
Reser till Tokyo imorgon. Har bokat 5 nätter på Hilton Tokyo, i tre separata bokningar. Två direkt av hotellet och en från AMEX resebyrå. Blandat billigast rumstyp Hilton Queen / King.

Mailade hotellet angående de tre bokningarna, och fick besked om att vi får behålla ett rum under hela perioden. Blir King deluxe, ingen stor uppgradering, men nöjd med att slippa byta fram och tillbaka.

Första bokningen som HHG, fulstatus via AMEX platinum.
 

Perra

Medlem
Uppgraderad från från billigast prepaid till executive med harbour utsikt på Conrad Hong Kong som HHD

Kom precis ner från evening cocktails och springer på personalen i rummet som direkt gratulerar på födelsedagen. Då jag fyller i december spelar jag bara med och låter de placera tårtan/bakelsen samt gratulationskortet i rummet. Efter lite funderade kopplar jag dagens datum med utgångsdatum för passet och de måste således bara läst fel. Dock visade jag inte passat vid incheckningen idag utan vid tidigare besök.
 

Attachments

  • IMG_0786.JPG
    IMG_0786.JPG
    35,9 KB · Visningar: 210

palmen

Moderator
Uppgraderad från från billigast prepaid till executive med harbour utsikt på Conrad Hong Kong som HHD

Kom precis ner från evening cocktails och springer på personalen i rummet som direkt gratulerar på födelsedagen. Då jag fyller i december spelar jag bara med och låter de placera tårtan/bakelsen samt gratulationskortet i rummet. Efter lite funderade kopplar jag dagens datum med utgångsdatum för passet och de måste således bara läst fel. Dock visade jag inte passat vid incheckningen idag utan vid tidigare besök.
Haha, vad är Oddsen för den :)
 

Kricka

Medlem
Bodde på Hilton Sandton förra helgen en natt. Uppgraderat från billigaste till en Junior Suite.

Sandton gillar jag skarpt. Vid senaste besöket stod det två skålar med sydafrikanska
snacks (droewoers och biltong) och en helflaska rött vin. Trevlig sätt att välkomna
gästen och uppgraderad till Junior Suite.

Just nu uppgraderad till stort rum på 18:e våningen på DoubleTree by Hilton, Soi 26
Sukhumvit. Även inbjuden till poolmingel om en stund.
 

Canadien

Medlem
Inte riktig uppgradering men jag lade till en natt på min exec floor-bokning och fick den nya natten för normalrumspris. Hilton Financial SF. Är HHD.
 

BAS

Medlem
Följer upp mitt inlägg om Hilton Tokyo. Vid incheckning på hotellet blev vi uppgraderade ett snäpp till, till executive-rum. Trevligt då det automatiskt innebar frukost även för de två nätterna vi bokat via AMEX. Även tillgång till executive-loungen uppskattades av oss som bara är HHG.
 
Toppen