Senaste nytt

Linköpingstråden

Första gången jag upplevde det såhär, för mig var det ingen fara då jag var där i god tid, men visst många tror det är som förr utan någon kö och kommer vid 05.30.... Då blir det krisigt ;)
Ofta problem på måndagar, fredagar och lördagar. Om dom vill växa, vilket dom ju vill eftersom att dom ska bygga ut banan, och utöka med tex en större SAS-kärra så måste dom ha två stationer.
 

Fredde18

Medlem
Lite off topic för tråden kanske, men för oss som bor i och har koll på regionen: (skrivet med lite ironi)
Norrköping och Linköping kan tydligen samarbeta om flyg! Nya helikopterplattan på US i Linköping har Norrköping Airports Vd Marie Torstensson som verksamhetsansvarig.

Förmodligen finns en logisk förklaring men det är ju alltid kul att slänga lite brandfacklor på den eldiga diskussionerna städerna emellan. ;)
 
Lite off topic för tråden kanske, men för oss som bor i och har koll på regionen: (skrivet med lite ironi)
Norrköping och Linköping kan tydligen samarbeta om flyg! Nya helikopterplattan på US i Linköping har Norrköping Airports Vd Marie Torstensson som verksamhetsansvarig.

Förmodligen finns en logisk förklaring men det är ju alltid kul att slänga lite brandfacklor på den eldiga diskussionerna städerna emellan. ;)
Ja för att man måste ha en ansvarig för helikopterplattan och den som är fastighetschef på Region Östergötland var inte kompetent nog :)
 

Alf

Medlem
Hade man kunnat samarbetat mellan flygplatserna hade man bara behövt en flygplatschef för Norrköping/Linköping flygplatser. Man hade ju sparat in någon miljon och någon ytterligare miljon med gemensam administration.
 
Toppen