Senaste nytt

En natt i Bangkok

Dr. Miles

Expert
Jag tror inte att TS har för avsikt att tillbringa två dagar och en natt på flygplatsen. Brukar själv ofta skriva BKK av bekvämlighetsskäl. även om jag menar staden Bangkok.

Citat: Hej! Har Två dagar i BKK på väg hem från Phuket.
Hej, tack för alla tips - bra forum! Hej, nej vi bor inte på flygplatsen, vi hänger i city på något som heter Indigo hotel, har aldrig varit i stan så det skall bli intressant. Behöver inte vara superlyx, dessutom hinner vi ju med två kvällar. Lite papaysallad, kanske dumplings och lite småplock sitter fint.
Då får ni skriva att det är Bangkok, inte BKK speciellt i trådrubriken. Det är bara 4 bokstäver mer och slipper ni att skriva ytterligare förklaring som kan vara mycket mer än 4 bokstäver som ni har sparat.

Det finns en tråd om vad man kan göra i Bangkok under 2 dagar.
Bangkok i 2 dagar förslag på saker att se/göra? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

011430121

Medlem
Ni är alla vuxna skrev du, resturang Cabbages and Condoms är en trevlig resturang. Jag lovar det är ingen GO-GO eller något åt det hållet, bara ett roligt namn, de har en jultomte gjord av kondomer som står i entrén, jag är pryd och skulle aldrig rekommendera något snusk.
C&C Restaurant Bangkok
 

JohanA

Medlem
Buffet vid floden på Mandarin Oriental är en av mina favoriter. Gillar inte Bangkok särskilt mycket men där kan jag spendera några timmar och bara njuta av lugnet.
 

rosenstam

Medlem
Thai fine dining möter västerländsk modern matlagning i gammalt kolonialt hus. Då er detta ett måste men du behöver boka bord: Issiaya Siames Club, Thung Maha Mek, Sathon. Riktigt bra! 4,5 poäng i Tripadvisor.
 

plover

Medlem
Nu fick jag förslag från resebyrån, vi har ju 36 timmar i Bangkok, första gången för alla - anländer eftermiddag vid 15 och åker midnatt påföljande da De föreslog: 4 tim taxiguidning typ:

Privattur (engelska): Bangkok Tempels Wat Trimit, Wat Pho och Wat Benchamabophit.

Följt av drinks på Le Bua State tower och middag på Banyan Tree eller Sofitel Sukhumvit. Hur lirar det med förslagen ovan ? Vi bor på något hotell som heter Indigo, Lumpini ? Säger mig ingenting. SKulle gärna ta en drink och/eller middag på takterass - vi hinner ju dessutom med två middagar/kvällsturer innan det blir dags att sova sig hem till Sverige.

PS bra forum detta!
 

Per N

Medlem
Det beror förstås på vad man har för relation till thailändsk mat men vill man äta den bästa och mest genuina så finns den i Bangkok och jag skulle sikta in mig på något sånt.
 

rvarttinen

Medlem
Nu var det många år sedan, tyvärr, jag var i Bangkok och Thailand. Men, undrar om restaurang Lemongrass på Sukhumvit soi 24 finns kvar? På sin tid var det en riktigt bra restaurang; är det så fortfarande? ... förutsatt att den finns kvar vill säga.
 

Per N

Medlem
Nu var det många år sedan, tyvärr, jag var i Bangkok och Thailand. Men, undrar om restaurang Lemongrass på Sukhumvit soi 24 finns kvar? På sin tid var det en riktigt bra restaurang; är det så fortfarande? ... förutsatt att den finns kvar vill säga.
Jag var där för 3-4 år sedan och då fanns den i alla fall kvar. Nu kanske jag inte är representativ då jag är ganska "nördig" när det gäller thailändsk mat men för mig kändes maten för turistanpassad. Med turistanpassad menar jag inte att det inte var bra men för mina preferenser finns det bättre.
 
Toppen