Senaste nytt

Conrad Bali går från 5* till 3,5*

Arnel

Medlem
Nu blir jag orolig, har också en resa dit i november.... :(

Såhär står det på hemsidan: "Please note that our villa project has been extended through October 2016. During this time, we will do everything we can to ensure your comfort and minimize any effect the project activity may have on your stay. We appreciate your patience while improvements are being made to enhance your guest experience."

Har du tur så är dom klara vid din ankomst.
 

Silverfux

Medlem
Såhär står det på hemsidan: "Please note that our villa project has been extended through October 2016. During this time, we will do everything we can to ensure your comfort and minimize any effect the project activity may have on your stay. We appreciate your patience while improvements are being made to enhance your guest experience."

Har du tur så är dom klara vid din ankomst.
Ja det låter ju lovande :)
 

Ozz

Medlem
Såhär står det på hemsidan: "Please note that our villa project has been extended through October 2016. During this time, we will do everything we can to ensure your comfort and minimize any effect the project activity may have on your stay. We appreciate your patience while improvements are being made to enhance your guest experience."

Har du tur så är dom klara vid din ankomst.
Hade detta stått på hemsidan när jag bokade vistelsen i juni hade jag starkt övervägt ett annat hotell.
Denna information kom upp först nån vecka innan vi åkte, dessvärre hade vi bokat ett ej avbokningsbart rum.

Positiva uppdateringar för dagen:
Minibaren är påfylld för andra gången på 14 dagar och detta dagen innan vi checkar ut och "kyl 2" är laddad med Coke Zero från Mini markt.
Jag får se det positiva och det är att det går 10st Zero från affären för samma pris som en i minibaren, Conrads förlust :)
 

nota bene

Medlem
Usch vilken upplevelse. Jag hade kukat ur totalt och tappat besinningen vid denna typ av restaurangupplevelser. Finns inte en chans att jag betalar en spänn på notan om förrätter glöms och jag får skicka ut huvudrätten. Då reser jag mig och går därifrån utan att betala (eller så bjuder de på all mat och jag betalar för dricka eller liknande), och sedan blir det taxi till lämpligt annat ställe. Ku-de-ta Seminyak är helt ok till exempel.

Service failures på hotellet är riktigt dåligt, men att hämta frukostmenyn själv (eller ringa efter den) kan jag stå ut med. Att dock bli bedd om att betala för solstolar i ett VIP area när ens svit-område är obrukbart är dock sådant som får mig att koka över.

Jag hoppas att det blir ett långt och sakligt email med krav på ekonomisk kompensation eller poäng/fria nätter inom Hiltonkedjan.
 

Ozz

Medlem
Usch vilken upplevelse. Jag hade kukat ur totalt och tappat besinningen vid denna typ av restaurangupplevelser. Finns inte en chans att jag betalar en spänn på notan om förrätter glöms och jag får skicka ut huvudrätten. Då reser jag mig och går därifrån utan att betala (eller så bjuder de på all mat och jag betalar för dricka eller liknande), och sedan blir det taxi till lämpligt annat ställe. Ku-de-ta Seminyak är helt ok till exempel.

Service failures på hotellet är riktigt dåligt, men att hämta frukostmenyn själv (eller ringa efter den) kan jag stå ut med. Att dock bli bedd om att betala för solstolar i ett VIP area när ens svit-område är obrukbart är dock sådant som får mig att koka över.

Jag hoppas att det blir ett långt och sakligt email med krav på ekonomisk kompensation eller poäng/fria nätter inom Hiltonkedjan.
Jag hade ett långt samtal med Food and Beverage Manager (Augustinus Romanus) idag vid frukost och han hade ett halvt A4 med anteckningar med sig när vi hade pratat färdigt. Tyvärr hade han dålig koll på att vi checkar ut idag då han ville bjuda på middag ikväll. Han beklagade sig verkligen att han inte hade någon möjlighet att kompensera oss.

-Men det har du sa jag... Det är bara att se till att kompensera oss med poäng på HHonorskontot, en kvart efter att vi kommit upp till rummet kom roomservice med complimentary Coke Zero och nu en halvtimme innan bellboy kommer och hämtar vårt bagage så ringde han till rummet och berättade att man haft en längre diskussion med Front Desk Manager och denne skulle se till att kompensera oss med poäng. Det kunde ta upp till tre veckor innan jag ser poängen men eftersom han lämnade sitt visitkort så är det ju inte svårt att påminna honom om poängen om de skulle utebli. Hur många det blir ämnar jag återkomma med i tråden om några veckor.
 

nota bene

Medlem
Jag hade ett långt samtal med Food and Beverage Manager (Augustinus Romanus) idag vid frukost och han hade ett halvt A4 med anteckningar med sig när vi hade pratat färdigt. Tyvärr hade han dålig koll på att vi checkar ut idag då han ville bjuda på middag ikväll. Han beklagade sig verkligen att han inte hade någon möjlighet att kompensera oss.

-Men det har du sa jag... Det är bara att se till att kompensera oss med poäng på HHonorskontot, en kvart efter att vi kommit upp till rummet kom roomservice med complimentary Coke Zero och nu en halvtimme innan bellboy kommer och hämtar vårt bagage så ringde han till rummet och berättade att man haft en längre diskussion med Front Desk Manager och denne skulle se till att kompensera oss med poäng. Det kunde ta upp till tre veckor innan jag ser poängen men eftersom han lämnade sitt visitkort så är det ju inte svårt att påminna honom om poängen om de skulle utebli. Hur många det blir ämnar jag återkomma med i tråden om några veckor.
Får verkligen hoppas att det blir en rejäl bunt poäng. Ni ska ha minst några gratis middagar eller gratisnätter i mina ögon. Tyvärr brukar det vara svårt att få typ 200000 poäng i kompensation... Lätt att få 10-20000 för någon bagatell, men svårt att få ordentlig kompensation när saker verkligen gått åt skogen.
 
  • Gilla
Reactions: Ozz

Napapijri

Medlem
Får verkligen hoppas att det blir en rejäl bunt poäng. Ni ska ha minst några gratis middagar eller gratisnätter i mina ögon. Tyvärr brukar det vara svårt att få typ 200000 poäng i kompensation... Lätt att få 10-20000 för någon bagatell, men svårt att få ordentlig kompensation när saker verkligen gått åt skogen.
Det är mycket bättre att be om ett "Be My Guest certificate" istället för poäng. En voucher = en gratisnatt på valfritt hotell inom Hilton-gruppen.
 
Toppen