Senaste nytt

Norwegian nekade incheckning trots inom tidsram

JohanA

Medlem
Det garanterar inte att trådstartarens syster hade korrekt tid.
Som jag skrev tidigare, om hon inte har filmat hela händelsen med flygplatsens klocka i bakgrund, kan hon inte vinna i tvisten.
Dessutom finns det inget som säger att flygplatsens klocka gick rätt. IMHO så skiljer det ofta lite mot vad olika andra klockor indikerar.
Nej hennes bästa hopp är att hoppas på goodwill från Norwegian, för att ge henne rätt kommer med all sannolikhet ej ske.
 

levy

Medlem
Oj, här har det smattrat till med inlägg! Tack för er input, återkommer när jag vet hur det slutade.

Det är synd att Norwegian verkar vara det enda bolaget som flyger till BDU, hade varit en lätt bojkott annars.
 

levy

Medlem

NyfikenGrau

Medlem
Eftersom hon nekades incheckning gissar jag på att hon inte finns i någon loggfil från incheckningen, känns inte som de kommer på att hon är för sent ute efter att de knappat in hennes uppgifter, eller?
 

Kelgris

Medlem
Numer hade jag nog insett att det inte vore värt att ta fajten med personalen utan försökt få dem att ge mig skriftligt på det man påstår. Så hade jag ordnat ny biljett och reklamerat ärendet efteråt. Men är man 17 så är läget lite annorlunda

Den tredskande " motparten" brukar ge sig när man tar fram mobilen och spelar in samtalet, som dokumentation för eventuell rättstvist som kunde uppstå!
 

Myggan

Medlem
Inchecknings tiden är när allt bagage och liknande ska vara färdigt inlämnat, så om hon var framme vid disken 3 minuter innan incheckningen stänger är det konstigt.

Men om hon kom till incheckningsområdet 3 minuter innan det stänger så kan det vara svårt att hinna med allting.

Med att man måste köpa ny biljett/betala för att
ändra så är det inget konstigt, står i resevillkoren för alla bolags billiga biljetter skulle jag tro.
 
Toppen