Senaste nytt

Värt extra kostnaden för att flyga Emirates Business mellan HK och Bangkok?

pep

Medlem
Hong Kong Airlines med A330!! Kun, hvis det var en narrowbody ville jeg fravælge dem. Full fledged airline. De får generelt rigtig gode reviews p.t. Angående Emirates, A380: hav den til gode.
@Per N : A380 baren er bedst om aftenen?
 

Lollet

Medlem
Jag åkte förra veckan Hkg-Bkk-Hkg med emirates, ekonomi ut och business tillbaks. Ekonomi funkar väldigt bra på den korta sträckan men det var väldigt kul att uppleva baren på A380 även om jag gjort det tidigare en gång.
Skulle jag göra samma resa igen så skulle jag boka likadant.
 
  • Gilla
Reactions: pep

Per N

Medlem
@pep min erfarenhet av baren är att det är avgörande om det är västerländska passagerare på planet eller asiatiska. Är det asiater så väljer man hellre att sova medans västerländska gärna går till baren men visst är den mer gäster där på kvällen än på morgonflygning. Jag har dock aldrig blivit besviken på servicen i baren.
 
  • Gilla
Reactions: pep

JonW

Medlem
Om det främst är hårdvaran du vill prova så har Hong Kong Airlines (samma säte som Emirates) billiga biljetter i J mellan HK och Bangkok.

Prisexempel t/r
89fa2468b2f5c29286b9d70f8756605a.png
Här känns ju tiderna som deal breakern. Vem vill anlända framåt kl 04 till BKK city om man inte har obegränsat med resdagar??
Eller stiga upp runt kl 5:30 = 00:30 svensk tid, för att ta sig till Swampy för returen??
 

Gus

Medlem
Jag hade helt klart tagit business ena vägen och ekonomi andra vägen. Du får ju dessutom lounge! Att hänga i en bar på ett plan är bland det läckraste jag gjort (Qatar A380). Jag personligen hade hellre bott på ett billigare hotell för att få uppleva business class.
 
Toppen