Senaste nytt

Trevliga vattenhål i Köpenhamn?

Nicasp

Medlem
Brewpub är bra. Egen bryggd öl och dessutom bra mat. Ligger på en parallellgata till Ströget nästan i höjd med Rådhuspladsen
 

flybob

Medlem

flybob

Medlem
Snart dags för en fredag kväll/natt i Köpenhamn igen! Tänker definitivt besöka Himmeriget igen. Har någon varit på Brus och Ølbaren? Är det något att ha? Anländer runt 19, så har inte extremt med tid. Andra tips?
 

Kris

Medlem
Snart dags för en fredag kväll/natt i Köpenhamn igen! .... Andra tips?
Välkommen! :)

Jag slår ett slag för Westmarket på V-bronx (Vesterbro). Där finns en handfull pilsnerhak och även en ginbar. Westmarket har generellt kämpat lite för att fylla lokalerna med gäster, men en fredag efter jobb kan det vara en del folk och go stämning. Side note, finns ett eminent matalternativ i Ris8. Simpelt och gott.

Som tidigare nämnts i tråden så är Fermentoren ett trevligt alternativt. Inte så putsat sommar vissa alternativ.

På en tangent kan Bird and churchkey nämnas. Ligger på gammelstrand. Solidt utbud av gin.
 

Kris

Medlem
Sanslöst god risotto. Och jag upptäckte det först förra veckan. Nyårslöftet måste vara att röra sig mer på broarna, blir lite för hemmavan i Indre By.
Indeed. Ris8 har varit min 'fast food'-pusher sen de öppnade. Väldigt prisvärt och gott. Ölhaket precis bredvid är också nice, med diverse svensk u-brygg osv.

Jag borde kanske ha ett liknande nyårslöfte... rör mig mest kring mina hoods på V-bronx.
 
Toppen