Senaste nytt

Aeroflot - missad connecting flight - ersättning?

sweflyer

Medlem
Håller helt mer om att det vore bra att sluta skriva ut gate på anslutningsflygplats. Verkar varit en stor bidragande faktor till missad anslutning i detta fall också
 

Rebel

Medlem
Min fråga är hur det kan klassa som no show om man flög Deli-Moskva.
Visst har ryssar många lustiga ider, jag vet jag har jobbat där i många år. Men att klassa det som No Show vid connection låter konstligt.
Det är en fråga som vår vän från @Aeroflot bör svara på.

Är det ngt som Aeroflot börjar göra som standard och man ska köpa nya blijetter då kommer jag sluta använda dom till gamla öststaterna.
Det finns ju andra alternativ.
 

Dr. Miles

Expert
Min fråga är hur det kan klassa som no show om man flög Deli-Moskva.
Visst har ryssar många lustiga ider, jag vet jag har jobbat där i många år. Men att klassa det som No Show vid connection låter konstligt.
Det är en fråga som vår vän från @Aeroflot bör svara på.

Är det ngt som Aeroflot börjar göra som standard och man ska köpa nya blijetter då kommer jag sluta använda dom till gamla öststaterna.
Det finns ju andra alternativ.
No-show är per flight så om man inte dyker upp till boardingen på en flight kan det bli No-show ändå även om man har flugit en tidigare flight dit.
 

Ano

Medlem
De gånger jag missat connections (vanlig economy) har det bara varit att gå till transfer-disken och bli ombokad till andra avgångar utan extra kostnad (KLM/Air France). De har även varit rätt hjälpsamma med att hitta alternativa routings för att komma fram snabbast möjligt.
Detta som med allt annat inom flygindustrin hänger såklart på vilken person du träffar, dagens humörkurva för nämnda person, vilken plats det är och vilket bolag. Men detta förhållnadssätt verkar iaf varit standard då jag råkat ut för det, och då överhört diskussioner från de andra i köerna runt mig. Även om det med all säkerhet nog inte är så hos alla bolag.
 

Rebel

Medlem
No-show är per flight så om man inte dyker upp till boardingen på en flight kan det bli No-show ändå även om man har flugit en tidigare flight dit.
Jag förstå hur du tänker men hård drar man det skulle alla missed connations vara no show.
Hur bevisard du att kön till securetyn var seg eller dyligt.
Av minna 25 år som van resenär är nog @Ano upplevelser ganska vanlig i flygvärlden.
Även ganska bråkiga pax bilr om bokade till senare flyg.
 

pep

Medlem
De gånger jag missat connections (vanlig economy) har det bara varit att gå till transfer-disken och bli ombokad till andra avgångar utan extra kostnad (KLM/Air France). De har även varit rätt hjälpsamma med att hitta alternativa routings för att komma fram snabbast möjligt.
Detta som med allt annat inom flygindustrin hänger såklart på vilken person du träffar, dagens humörkurva för nämnda person, vilken plats det är och vilket bolag. Men detta förhållnadssätt verkar iaf varit standard då jag råkat ut för det, och då överhört diskussioner från de andra i köerna runt mig. Även om det med all säkerhet nog inte är så hos alla bolag.
Jeg har oplevet det samme med både SQ, TG, og QR: selv om jeg rejste på billige economybillet og fejlen var på min side (i to tilfælde kom jeg ganske simpelt for sent - havde taget fejl af eller glemt tiden, suk!), blev jeg ombooket gratis - endda med mulighed for at vælge næste forbindelse.
 
Last edited:
Toppen