Senaste nytt

Inställt flyg med BRA

Samosaguas

Medlem
Jag tycker att mitt fall borde falla under 261/2004 och att jag därmed borde få ersättning om 250 euro. Får se om Bra flyg håller med om detta.
 

Samosaguas

Medlem
Uppdaterar min egen tråd. Bra flyg skötte sig i enlighet med sitt namn och ersätter mitt yrkande om 250 euro i enlighet med EU 261/2004. Får också ersättning för mat och transporter. Tummen upp för hur Bra flyg skötte detta!
 

oxxax

Medlem
Jag hade bokat in fru+2barn att i lördags flyga med BRA från Umeå till Malmö. Dock blev andra flighten TF178 inställd och de sattes istället på en buss som var framme 21:45 istället för 14:25 som flyget skulle landa. Det känns som en dyr bussresa, och jag tänkte kolla här om det är lönt att göra någon form av ersättningsförsök med BRA:s kundtjänst?
 

Agö

Medlem
Jag hade bokat in fru+2barn att i lördags flyga med BRA från Umeå till Malmö. Dock blev andra flighten TF178 inställd och de sattes istället på en buss som var framme 21:45 istället för 14:25 som flyget skulle landa. Det känns som en dyr bussresa, och jag tänkte kolla här om det är lönt att göra någon form av ersättningsförsök med BRA:s kundtjänst?
Ja, det är det. Nyckeln till framgång ligger i orsaken till det inställda planet.
 

Agö

Medlem
Det är BRA som har bevisbördan. Skicka in ett claim till deras kundtjänst - kolla på deras hemsida hur du går tillväga.
 

LarsM

Medlem
Lite mina åsikter och delvis efterforskning av öppen data (tack Flightradar24 som vanligt...). Lite spekulation, men ändå baserat på viss fakta:

BRA ligger precis på gränsen i sin produktion.
Just lördagen förra veckan hade dom två RJ100 borta i Exeter på maintenance.
Resten av RJ-flottan flög antingen de få reguljära turer som finns på lördagen, men majoriteten (som skulle kunna vara reserv) var upptagna med charter som dom brukar på sommaren (f.ö. hemskt att som kund flyga RJ100 charter till södra Europa...).
De RJ85or dom har, så verkar en av dom ha flugit GOT-BMA-MMX tidigare på dagen, men förmodligen fastnat nere i Malmö (teknik?).
Eftersom dom ligger på gränsen i produktionen så fanns ingen reserv och därför inställt.

Se om BRA kan motbevisa nu....
 
Toppen