Senaste nytt

Lounge Access eller Frukostbuffé?

FlygandeNicke

Ny medlem
Hej på er!
Nybörjare här och har efter lite tjat från en vän beslutat att börja samla bonus på en hotellkedja istället för att alltid boka mina övernattningar ute i världen genom Booking.com.
Jag tänker att Marriott ska få äran.

Men jag behöver lite hjälp av proffsen då jag har lite frågor om en specifik övernattning.

I December ska jag bo 2 nätter i Shanghai och funderar på Renaissance Shanghai Zhongshan Park Hotel.

Ska man satsa på ett Club Levelrum med Lounge Access eller ett standard rum med Frukostbuffé?
Brukar det serveras snacks i form av frukost i deras Club Lounger?

Tack på förhand och om detta har diskuterats tidigare så ber jag om ursäkt för att jag missat den tråden.
// N
 

Layzedad

Medlem
Hej @FlygandeNicke och välkommen till BusinessClass
I loungerna brukar det serveras en enklare frukost än i restaurangen men oftast helt tillräcklig dessutom brukar det finnas kaffe, läsk, vatten under hela dagen samt någon form av tilltugg och öl, vin och möjligtvis starksprit under ett antal timmar på kvällen. Om det är lounger i USA så brukar det inte finnas gratis alkohol.
Jag skall påpeka att jag inte har bott på det aktuella hotellet men generellt brukar lounger i Asien ha ett bra utbud.
Missa inte att Marriott har en kampanj för att snabbare få status just nu, om du loggar in på Marriott och kikar i promotion central så ser du om du har möjlighet att anmäla dig till den
 

FlygandeNicke

Ny medlem
Hej @FlygandeNicke och välkommen till BusinessClass
I loungerna brukar det serveras en enklare frukost än i restaurangen men oftast helt tillräcklig dessutom brukar det finnas kaffe, läsk, vatten under hela dagen samt någon form av tilltugg och öl, vin och möjligtvis starksprit under ett antal timmar på kvällen. Om det är lounger i USA så brukar det inte finnas gratis alkohol.
Jag skall påpeka att jag inte har bott på det aktuella hotellet men generellt brukar lounger i Asien ha ett bra utbud.
Missa inte att Marriott har en kampanj för att snabbare få status just nu, om du loggar in på Marriott och kikar i promotion central så ser du om du har möjlighet att anmäla dig till den
Hej!
Tack så jättemycket för svar. Det är till väldigt stor hjälp då jag aldrig bott på hotell som erbjuder Lounger till vissa rumskategorier.
Och tack för tipset, det ska jag kolla vidare på. Har en förhoppning om att kunna försöka uppnå en status så jag kan ge mig in i den äkta hotellvärlden.
 
Toppen