Senaste nytt

Miles and More eVouchers

rlager

Medlem
Jag lånar tråden till en liten fråga. Jag är SEN hos Miles & More och har 116.000 poäng på kontot samt 2 st upgraderings-voucher. Nu vill jag ta mig till San Francisco i First t/r på smartast sätt om ca 3 veckor. Vad rekommenderas. Skall jag köpa billigaste businessbiljett med Swiss och uppgradera med poäng och vouchers? Behöver det finnas award-tillgänglighet för att jag skall kunna uppgradera eller går det oavsett?
Tacksam för tips @Senator brukar ha bra koll. Hur skulle du göra?

Vi kanske borde tipsa om att eVouchers är enklast att använda hos Swiss?
Där får man applicera uppgraderingen även om det är billigaste klassens business.
 

Senator

Moderator
Jag lånar tråden till en liten fråga. Jag är SEN hos Miles & More och har 116.000 poäng på kontot samt 2 st upgraderings-voucher. Nu vill jag ta mig till San Francisco i First t/r på smartast sätt om ca 3 veckor. Vad rekommenderas. Skall jag köpa billigaste businessbiljett med Swiss och uppgradera med poäng och vouchers? Behöver det finnas award-tillgänglighet för att jag skall kunna uppgradera eller går det oavsett?
Tacksam för tips @Senator brukar ha bra koll. Hur skulle du göra?

Det finns inget riktigt billigt sätt att använda dessa i mitt tycke till USA. Du kan inte applicera dessa på billigaste P-klass men måste upp i Z-klass. Det finns ett bra pris till ca 22' till LAX som du kan ha stopover i SFO.
Så jag hade bokat ARN-ZRH-LAX med B77W, sedan upp till SFO med stopover och hem.

Tyvärr går det inte att trixa så mycket med routing..
 

rlager

Medlem
Tack @Senator för snabbt svar. Då stämmer det alltså inte att man kan boka billigaste business med Swiss som pitch skrev?
Behöver det finnas award tillgänglighet eller kan man uppgradera z-klass oavsett så länge det finns plats i F?

Det finns inget riktigt billigt sätt att använda dessa i mitt tycke till USA. Du kan inte applicera dessa på billigaste P-klass men måste upp i Z-klass. Det finns ett bra pris till ca 22' till LAX som du kan ha stopover i SFO.
Så jag hade bokat ARN-ZRH-LAX med B77W, sedan upp till SFO med stopover och hem.

Tyvärr går det inte att trixa så mycket med routing..
 

JohanA

Medlem
Jo du kan uppgradera med eVoucher på Swiss från C(P) till F(O).
Tidigare räckte det med tillgång i F(A) för att upgrade skulle gå igenom på Swiss, vet ej om reglerna ändrats iom Amadeus.
 

Senator

Moderator
Jo du kan uppgradera med eVoucher på Swiss från C(P) till F(O).
Tidigare räckte det med tillgång i F(A) för att upgrade skulle gå igenom på Swiss, vet ej om reglerna ändrats iom Amadeus.

En fråga då jag bara har testat på flygplatsen.. Har du lyckas uppgradera P till First? Jag har testat två gånger nu och fått nej. Jag köpte även Z förra året till Dubai för att jag skulle vara säker på en uppgradering.
 

JohanA

Medlem
En fråga då jag bara har testat på flygplatsen.. Har du lyckas uppgradera P till First? Jag har testat två gånger nu och fått nej. Jag köpte även Z förra året till Dubai för att jag skulle vara säker på en uppgradering.
Nej inte personligen men vet att andra gjort det, dessutom är det helt enligt publicerade regler.
Se fotnot 4:
Skärmavbild 2016-06-26 kl. 16.30.14.png


http://www.miles-and-more.com/mediapool/pdf/07/media_1359000207.pdf
 
Toppen