Senaste nytt

Intercontinental Ambassador tråden

Kris

Medlem
Uppgraderad från Deluxe room till Business suite (?), dock utan klubbsalong, på IC Pudong, Shanghai. Överprisad te-box som välkomstgåva. Ingen Ambassador-incheckningsdisk var bemannad. Fick köa bakom en busslast turister som hade problem med sina bokningar. Well...
 

johhenrik

Medlem
Har en fundering kring RA. Även då det inte finns något officiell krav för RA, så florerar det en skiss som ser ut såhäl:
  • 60 qualifying nights at any IHG properties
  • At least 20 of those qualifying nights at InterContinental properties
  • Those 20 nights must include at least three different InterContinental properties
Är det någon som vet vilken period IHG kikar på? "Vanliga" IHG-cykeln är ju kalenderår. I mitt fall är min Ambassador-cykel Okt-Sep (d.v.s. jag köpte medlemskap i oktober). Så i mitt fall, kan de tänkas kika på spend Jan-Dec eller Okt-Sep? Jag hade en hel del stays Okt-Dec förra året, så det vore ju nice om de kommer med in i bedömningen.
Hittills har det alltid varit rullande 1 år som gäller för RA. Så den dag du klara gränsen om man tittar "idag" + 365 dagar bakåt så triggar man det. Hur det blir med de nya förändringarna får vi väl se.
 

johhenrik

Medlem
De planerar diverse ändringar

•New Royal selection criteria is based on revenue not just stay behaviour
• Only InterContinental stays will count towards Royal qualification
• Multi location stays to avoid qualification for long term stayers
• Changes will be phased in
• Clear definition and communication of upgrade policy and Club Lounge access policy



http://intercontinental-70thcelebrations.co.uk/_ppt/Ambassador.pdf
IHG var snabba att ta bort den där efter den kom ut, så den finns här nu: http://viewfromthewing.img.boardinga...Ambassador.pdf
 

Kris

Medlem
IC Beijing Beichen. Uppgraderad (som Amb) från billigaste rum till Studio Suite. D.v.s. åtminstone ett snäpp mer än vad som utlovats. Orsaken var "first visit in the hotel sir". Klubbsalong inkluderat. Checkade precis in (midnatt lokal tid) och frågade om klubbsalongen fortfarande var öppen. "No sir, it's closed". Well... stolt över att jag i teorin fick förmånen i alla fall :)
 

johhenrik

Medlem
Är det värt att lägga hotellnätter för att komma upp i Gold på IHG?

Näe, men om du köper Ambassador så får du IHG Gold på köpet.
Det beror på skulle jag säga. Den korta period jag var Gold så fick jag hyfsad recognition på de hotell jag bodde på. Jag tror det beror på vilka hotell man brukar bo på helt enkelt. För min del var det väl mestadels Crown Plaza i Dubai på den tiden som man alltid fick en upgrade o några drinkbiljtetter osv. Men, jag tvivlar på att det är värt att lägga ut något extra på det. Då är det mer värde i att om du ska bo några nätter på en InterContinental så passar du på att köpa Ambassador istället.
 

Johanna

Medlem
Det beror på skulle jag säga. Den korta period jag var Gold så fick jag hyfsad recognition på de hotell jag bodde på. Jag tror det beror på vilka hotell man brukar bo på helt enkelt. För min del var det väl mestadels Crown Plaza i Dubai på den tiden som man alltid fick en upgrade o några drinkbiljtetter osv. Men, jag tvivlar på att det är värt att lägga ut något extra på det. Då är det mer värde i att om du ska bo några nätter på en InterContinental så passar du på att köpa Ambassador istället.
Det är snarare så att jag har en del nötter jag kommer att boka. Frågan är var.
 
Toppen