Senaste nytt

COOP Medmera mer

RobeAnJa

Medlem
Även jag fick besked från kundtjänst att de saknade poängen ska komma in automatiskt "inom kort". De har dock inte kommit än.
Poäng på köp utanför Coop från och med 23 maj ska fungera som vanligt igen enligt kundtjänst, och det ser ut att stämma på mitt poängkonto.
 

BAS

Medlem
Hur ser det ut för er all har Coop hört av sig?
Nu är jag nog den tredje (kanske fler) på forumet som fått någon sorts kortbedregeri på kortet.
Det står Rws-Eservices två belopp på cirka 6000 kr st. Så det är köp på hela 13.000 sek.

När jag ringde Coop sa de att detta har hänt väldigt många!
De vill att man skriver på en blankett. Varför kan man inte göra reklamationen direkt i telefon? Det är ju katastrof, det kan man göra med andra kortutgivare.
Och det märkliga är att efter klockan 18:00 eller 19:00 så är det bara talsvar för spärr man kan inte tala med någon. Första kortutgivaren som gör så (iaf de jag haft)

Är det så att detta är ett utländskt köp är detta anmärkningsvärt då jag haft stängt för utlandsköp.
Skulle betala för lite mat på Lidl nyss. AMEX funkar inte, tar fram coop-kortet. Medges ej. Tre försök, samma svar. Har som tur är lite kontanter, men blir fundersam och loggar in på coop. Drygt 40000 i köp från Rws-Eservices fördelat på 3 köp... Googling på detta företag ger andraträff till denna tråd på BusinessClass.

Spärrat kort och polisanmält, men undrar varför coop inte helt spärrat detta företag då massor av kort verkar missbrukas via dem.

Dock Inga poäng för dessa köp, verkar som coop i alla fall spärrat den delen
 
Toppen