Senaste nytt

Cathay Pacific pensionerar sina Boeing 747-400, sista long haul flight är 2014-SEP-01

Dr. Miles

Expert
Enligt Airlineroute.net, slutet av Cathay Pacifics Boeing 747-400 närmar sig även på short haul flygningar.
  • Hong Kong – Shanghai Pu Dong: fram till 2016-MAY-01
  • Hong Kong – Taipei Taoyuan: fram till 2016-SEP-30
  • Hong Kong – Tokyo Haneda: fram till 2016-OCT-01
Cathay Pacific Tentatively Schedules Last 747-400 Service in 16Q4 | Airline Route

Om ni har bokat Cathay Pacific First class på Boeing 747 flight som sker efter 2016-OCT-29 (vintertidtabell 2016/2017 börjar), finns det risk att First class kabin försvinner på de flygningarna.
 

Mr.A

Medlem
Kanske off topic men apropå fäblesser för 747-an så har jag flugit mycket på övervåningen i KLM:s business class och tycker mycket om den privata känslan och kulten kring planet...
 

johhenrik

Medlem
Jag har flugit CX på Upper Deck mellan Haneda och Hong Kong för några månader sen. Det är ju inte en upplevelse direkt. Grymt trånga säten. Om man tycker Club World är trångt, då var CX som economy... Men visst, Upper deck känns lite speciellt på en 747, det håller jag med om, men sätena var för bedrövliga anser jag.
 

Jonas C

Medlem
Jag har flugit CX på Upper Deck mellan Haneda och Hong Kong för några månader sen. Det är ju inte en upplevelse direkt. Grymt trånga säten. Om man tycker Club World är trångt, då var CX som economy... Men visst, Upper deck känns lite speciellt på en 747, det håller jag med om, men sätena var för bedrövliga anser jag.
First Class i nosen var däremot en upplevelse.
 

David

Medlem
Det kom ett mail från Cathay Pacific Marco Polo Club idag, de gör ett event av sista flygningen.

Dear Mr David,
After almost three decades, we are retiring the last of our Boeing 747-400 aircrafts. Known as "Queen of the Skies", the B747 made history with its passenger capacity and jet engines – and we want to share its last commercial flights with you.

In the time it has been with us, our B747 fleet has carried around 160 million passengers, and has flown far enough to reach the moon and back 2,700 times. As the last plane to fly from Kai Tak Airport and the first to Hong Kong International Airport, our B747s are also an important part of Hong Kong aviation history.

Their final passenger flights are already scheduled:
Date: 30 September 2016
Flight: CX542
Departure: Hong Kong (HKG) - 16:25
Arrival: Tokyo, Haneda (HND) - 21:35

Date:
1 October 2016
Flight: CX543
Departure: Tokyo, Haneda (HND) - 10:35
Arrival: Hong Kong (HKG) - 14:10
There will also be a special gathering at the departure gate in Haneda Airport before CX543 takes off as our last B747 commercial flight.

A lasting memory for Marco Polo Club members
Book your ticket for one of these flights before 30 June and you, plus any travel companions, will each receive a limited-edition, club-exclusive souvenir to commemorate the occasion. Please book your flight online or with your travel agent while seats are available.

We hope you will join us in remembering and celebrating the iconic B747 Jumbo Jet.
Yours sincerely,

Nicolas Masse
Marco Polo Club Manager
 
Toppen