Senaste nytt

Cashuppgradering vid gate med Lufthansa

nollbit

Medlem
Hallå!

Av olika anledningar (Ombokad, now what? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor är jag helt plötsligt intresserad av hur Lufthansa hanterar uppgraderingar.

Jag sökte lite i forumet men jag hittade inget om detta.

Går det uppgradera vid check-in/gate från Premium Economy till Business med LH? Om ja; nån aning om priser?

Sträckan i fråga är München-Hong Kong ikväll (27:e maj). De säljer fortfarande business enligt ExpertFlyer (9+).
 

SNIFF

Medlem
Forumets sökfunktion är inte alltid så smutt...

http://www.lufthansa. com/us/en/Upgrade-Business-Class-long-haul (länken blir trasig om man inte gör så här)
Det är ganska dyrt. Tror de har fastpris på ~600-1100 EUR per person.

Du får inte ha checkat in om du ska försöka uppgradera på sidan.
Upgrades via LH.com are only possible for all the passengers in a booking.

If you wish to purchase upgrades for only some of the passengers in a booking, please contact a Lufthansa Service Centre.
 

agehall

Medlem
Forumets sökfunktion är inte alltid så smutt...
Nej, men då finns ju vanliga google.

http://www.lufthansa. com/us/en/Upgrade-Business-Class-long-haul (länken blir trasig om man inte gör så här)
Det är ganska dyrt. Tror de har fastpris på ~600-1100 EUR per person.

Du får inte ha checkat in om du ska försöka uppgradera på sidan.
Upgrades via Lufthansa.com are only possible for all the passengers in a booking.

If you wish to purchase upgrades for only some of the passengers in a booking, please contact a Lufthansa Service Centre.
Det där är väl plusgrade? Det har ju inget med frågan att göra, dvs om man kan uppgradera vid gate eller incheckning.
 

Tostarp

Medlem
Du kan nästan alltid uppgradera direkt vid gate för cash på Lufthansa longhaul (Det finns nästan alltid platser kvar i högre klass och speciellt om du är ensam). Observera att du INTE får poäng för den uppgraderade klassen utan endast för ursprungsklassen.

Jag har testat detta ett tiotal ggr med 100% hitrate. Vidare har jag tittat på när en annan passagerare försökte köpslå med gate-personalen utan framgång, dvs det verkar som om uppgradering vid gate har ett fixt pris.
 

SNIFF

Medlem
Du kan nästan alltid uppgradera direkt vid gate för cash på Lufthansa longhaul (Det finns nästan alltid platser kvar i högre klass och speciellt om du är ensam). Observera att du INTE får poäng för den uppgraderade klassen utan endast för ursprungsklassen.

Jag har testat detta ett tiotal ggr med 100% hitrate. Vidare har jag tittat på när en annan passagerare försökte köpslå med gate-personalen utan framgång, dvs det verkar som om uppgradering vid gate har ett fixt pris.
Vad har det kostat-ish då?
 

agehall

Medlem
Även ex-Tyskland? På outstations vet jag att det går att köpa uppgraderingar inbland (men inte alltid!). Dock har det alltid varit vid checkin, inte i gate.
 

Tostarp

Medlem
Generellt så är det att på FRA (har inte provat på MUC) har det varit direkt vid gate, men på outstations har det varit vid check in (dvs gå till ticket-counter) innan check-in.

Economy -> Premium Economy ca €200 och Premium Economy -> Business ca €350. Jag har aldrig provat att försöka från Economy -> Business.

Fast man kanske skulle testa från Economy -> First och se vad dom kommer med för bud...
 
Toppen