Senaste nytt

Allmänna tips för hyrbil i USA

ARN-MIA

Medlem
Om man är guld kund hos Hertz och har EB Guld och ska åka till Florida nu på lördag och inte vill betala för att även min far ska kunna köra, vad är bästa lösningen då?
 

agehall

Medlem
Om man är guld kund hos Hertz och har EB Guld och ska åka till Florida nu på lördag och inte vill betala för att även min far ska kunna köra vad är bästa lösningen då?
Hyr hos Avis? Med Eurobonus-koden där ingår extra förare. Hos Hertz vet jag inte hur det fungerar.
 

Meazza

Medlem
Hur är erfarenheterna av Enterprise?

Jag åker till LA i juni och har tänkt hyra bil i 8 dagar. Bor delvis hos vänner, som har en Enterprise-station nära sig. Men när jag kollar på hemsidan så tycker jag att det är svårt att överblicka vad försäkringarna kostar.

Är i nuläget mer sugen på att hyra hos Avis via mitt svenska konto (delvis för 7,000 Eurobonus-poäng), men vill gärna ha lite input.
 

Avgeek

Medlem
Tänkte kolla hur ni ser på GPS under USA-resan. Vi kommer börja vår resa i Los Angeles och omnejd, sedan Palm Springs, vidare till Las Vegas. Därefter kommer vi hänga lite runt Orlando/Miami. Finns behovet att betala separat för GPS hos bilfirman? (runt 1000 kr totalt att lägga till på våra dagar). Jag kommer ha mitt T-Mobile-abonnemang med 10 GB 4G LTE aktiverat under resan så kommer kunna använda Google Maps etc men så som jag förstår kan det behövas GPS då det inte finns någon täckning? Hur ser ni på detta?:)
 

kexxcream

Medlem
Tänkte kolla hur ni ser på GPS under USA-resan. Vi kommer börja vår resa i Los Angeles och omnejd, sedan Palm Springs, vidare till Las Vegas. Därefter kommer vi hänga lite runt Orlando/Miami. Finns behovet att betala separat för GPS hos bilfirman? (runt 1000 kr totalt att lägga till på våra dagar). Jag kommer ha mitt T-Mobile-abonnemang med 10 GB 4G LTE aktiverat under resan så kommer kunna använda Google Maps etc men så som jag förstår kan det behövas GPS då det inte finns någon täckning? Hur ser ni på detta?:)

Längre sträckor = Navigon USA
Mindre sträckor/inom städer = Google Maps

Undvik T-Mobile, rätt dålig täckning. AT&T är att rekommendera.
 

AABack2ARN

Medlem
Äh, ta med en riktig bilkarta i stället eller köp en i en bokhandel. Rand McNally fungerar utmärkt. Kostar väl cirka 15 dollar. ger dessutom massor med andra tips.
 

Avgeek

Medlem
Längre sträckor = Navigon USA
Mindre sträckor/inom städer = Google Maps

Undvik T-Mobile, rätt dålig täckning. AT&T är att rekommendera.
De har inte riktigt något attraktivt erbjudande om man vill ha mycket data :-(. Vi får 10 GB data med T-Mobile för $60, är det verkligen så illa?
 
Toppen