Senaste nytt

Grand hotell i Stockholm i samarbete med SAS Eurobonus

Joakim P N

Medlem
Fick i helgen chansen att checka in på Grand Hotel, genom deras Eurobonus Diamond-erbjudande. Det blev ett alltigenom fantastiskt dygn med besök på såväl Grand Hotels spa som Mathias Dahlgrens Matsalen.

Incheckningen var mycket vänlig, och att det var en Diamond-bokning uppmärksammades omedelbart. Fick vouchern på 700 kronor beskriven för mig, och hade turen att bli uppgraderad till ett nyrenoverat rum med utsikt över Stockholms Slott.

Rummet strålade onekligen i eftermiddagssolen, och detta gav naturligtvis bästa tänkbara start på vistelsen. För övrigt var rummet väldigt smakfullt, men en klassisk, men samtidigt lite djärvt mintgrön tapet som främsta blickfång. Badrummet var såklart lika häpnadsväckande med två handfat och ett enormt, skinande rent badkar. Badrumsprodukterna kom från Molton Brown och fanns att tillgå i generös mängd.

Eftersom hotellets spa ingår i erbjudandet började vi där. Hade turen att komma före ruschen och hade stundom den stora temeperade poolen helt för oss själv. Jag är sannerligen ingen spa-person i vanliga lag, men det var onekligen härligt att starta eftermiddagen med såväl ångbastu som pool. Handdukar fanns att tillgå utan kostnad, liksom låsbara skåp samt frukt och te i obegränsad mängd.

Framåt kvällen begav vi oss till Mathias Dahlgrens Matsalen fyllda av förväntan. För att inte avvika från tråden alltför mycket lämnar jag ingen utförlig recension av den upplevelsen här, men det var oförglömliga fyra timmar av fullänadade rätter och spännande smaker som förgyllde vår kväll.

Som boende på Grand Hotel har man onekligen nära hem efter ett besök på Matsalen. Sängen i rummet var alldeles ljuvlig! Kritvita stärkta lakan och fluffiga kuddar. Nattsömnen blev sagolik!

Frukosten morgonen efter serverades i spegelsalen. Det var bordsplacering vilket minskade stimmet i lokalen och som dessutom ger en ännu lyxigare känsla. Matutbudet var i mina ögon riktigt bra och det fanns något för alla smaker. Kunde inte motstå de krispiga plättarna med äppelmos och tog dessutom om en gång extra av dessa. Även laxsnurrorna med färskostkräm samt den inlagda strömmingen var fin.

Utcheckningen gick snabbt och smidigt och vi lämnade hotellet mycket nöjda, i vetskapen om att vi definitivt kommer att nyttja detta erbjudande igen framöver.

Det som så småningom ska fullända hela upplevelsen dyker förmodligen upp inom två veckor, Eurobonuspoäng 1:1 =)

IMG_2466.JPG IMG_2476.JPG IMG_2472.JPG IMG_2480-1.JPG IMG_2474.JPG IMG_2503-1.JPG IMG_2488.JPG IMG_2495.JPG IMG_2498.JPG
 

Bryant

Medlem
Fick i helgen chansen att checka in på Grand Hotel, genom deras Eurobonus Diamond-erbjudande. Det blev ett alltigenom fantastiskt dygn med besök på såväl Grand Hotels spa som Mathias Dahlgrens Matsalen.

Incheckningen var mycket vänlig, och att det var en Diamond-bokning uppmärksammades omedelbart. Fick vouchern på 700 kronor beskriven för mig, och hade turen att bli uppgraderad till ett nyrenoverat rum med utsikt över Stockholms Slott.

Rummet strålade onekligen i eftermiddagssolen, och detta gav naturligtvis bästa tänkbara start på vistelsen. För övrigt var rummet väldigt smakfullt, men en klassisk, men samtidigt lite djärvt mintgrön tapet som främsta blickfång. Badrummet var såklart lika häpnadsväckande med två handfat och ett enormt, skinande rent badkar. Badrumsprodukterna kom från Molton Brown och fanns att tillgå i generös mängd.

Eftersom hotellets spa ingår i erbjudandet började vi där. Hade turen att komma före ruschen och hade stundom den stora temeperade poolen helt för oss själv. Jag är sannerligen ingen spa-person i vanliga lag, men det var onekligen härligt att starta eftermiddagen med såväl ångbastu som pool. Handdukar fanns att tillgå utan kostnad, liksom låsbara skåp samt frukt och te i obegränsad mängd.

Framåt kvällen begav vi oss till Mathias Dahlgrens Matsalen fyllda av förväntan. För att inte avvika från tråden alltför mycket lämnar jag ingen utförlig recension av den upplevelsen här, men det var oförglömliga fyra timmar av fullänadade rätter och spännande smaker som förgyllde vår kväll.

Som boende på Grand Hotel har man onekligen nära hem efter ett besök på Matsalen. Sängen i rummet var alldeles ljuvlig! Kritvita stärkta lakan och fluffiga kuddar. Nattsömnen blev sagolik!

Frukosten morgonen efter serverades i spegelsalen. Det var bordsplacering vilket minskade stimmet i lokalen och som dessutom ger en ännu lyxigare känsla. Matutbudet var i mina ögon riktigt bra och det fanns något för alla smaker. Kunde inte motstå de krispiga plättarna med äppelmos och tog dessutom om en gång extra av dessa. Även laxsnurrorna med färskostkräm samt den inlagda strömmingen var fin.

Utcheckningen gick snabbt och smidigt och vi lämnade hotellet mycket nöjda, i vetskapen om att vi definitivt kommer att nyttja detta erbjudande igen framöver.

Det som så småningom ska fullända hela upplevelsen dyker förmodligen upp inom två veckor, Eurobonuspoäng 1:1 =)

Visa bifogad bild 43407 Visa bifogad bild 43408 Visa bifogad bild 43409 Visa bifogad bild 43410 Visa bifogad bild 43411 Visa bifogad bild 43412 Visa bifogad bild 43413 Visa bifogad bild 43414 Visa bifogad bild 43415

Jag känner igen personerna på bilden :). Vi var nog där samtidigt.

Håller med dig i det du skriver. Vi käkade afternoon tea på hotellet, maten åt vi på B.A.R.

20:47 låg vi nedbäddade :).
 
För alla er som är EB-medlemmar kan jag varmt rekommendera Grand Hôtel. Ett mycket anrikt hotell med den bästa frukostbuffé man någonsin kan önska. Spa:t, som man får tillgång till gratis genom EB är också fantastiskt!
 

charlesswe

Medlem
Passade på att prova denna erbjudande medan det var dubbla poäng.

Det var mitt första besök som boende på Grand Hotel.

Ordentligt & bra bemötande vid checkin. Fick upgrade till Deluxe med utsikt över slottet. Fint, nyrenoverad rum. Riktigt effektivt och vältajmat turndown service. Pluspoäng för FT Weekend vid check-in.

Riktigt bra frukost på veranda (och ganska tomt vid 08:00). Service var dock ett minus. Verkar som alla var nuvarande student inom hotellbranchen och inte riktigt färdig med utbildningen...

Spa:t: Bra bastu! (belysning, temperatur, storlek, design) samt kall poll som hade PERFEKT temperatur. Där igen var service lite amatörmässig. Hade _hoppats_ på en upplevelse i Shangri-La / Peninsula liga, det är det inte, men det är nog det bästa man kan få i Sverige.

Bästa service fick vi på MDs Mat Baren. Proffsigt, kunnig, personlig. Precis som det ska vara. Utsökt mat också!

Overall känns som man får bra värde för pengarna med Eurobonus samarbetet, det blir flera besök för min del!
 

Moco

Medlem
Service var dock ett minus. Verkar som alla var nuvarande student inom hotellbranchen och inte riktigt färdig med utbildningen...

Det finns ingen som satsar på god service i Sverige, tyvärr. Jag gillar Grand som sådant, men är enig med dig. Oftast är det riktigt snurrigt, och det finns faktiskt ingen ursäkt för det, tycker jag. Däremot är jag helt för att man ska lära upp människor med genuint intresse för näringen, men jag tror att det är en kombination av avsaknad av rätt personer, svensk kultur och brister i utbildningen som ger resultatet i Grand's fall.
 

FF#1

Medlem
Var ute efter att boka en natt med diamond erbjudandet, men jag hamnar i en "loop" när jag försöker boka, är det bara jag som har strul eller är det nått fel?
 
Toppen