Senaste nytt

Qatar Airways - Hvad serveres hvis man bestiller "child meal" på business class?

LarsCph

Medlem
Hvad serveres hvis man bestiller "child meal" på business class?

Fruen og jeg tager på ferie på Bali næste sommer hvor vi flyver med Qatar på business class - med er vores datter på 3 år. Er der nogen som har erfaring med hvad som serveres hvis man bestiller child meal? Hun er ikke kræsen og der vil være noget problem for hende i at spise sig mæt i den normale servering, men hvis nogen har erfaring i hvad child meal er i forhold til normal servering på business - så hører jeg gerne nærmere?
 

LarsCph

Medlem
Der er ikke nogen som har erfaring med det?

Nu er ferien booket - det er faktisk en rigtig fin connection fra København - og absolut den billigste mulighed på businessclass med kun ét stop. Dreamliner all the way - selv om jeg godt nok rigtig gerne ville prøve at flyve A380 glæder jeg mig også meget til at flyve med Qatar og i Dreamliner :)

Udrejse

Flight 1 , 2015
confirmed
Departure: 15:55 Copenhagen, Denmark - Kastrup, terminal 2
Arrival: 22:45 Doha, Qatar - Hamad International
Airline: Qatar Airways QR160
Duration: 5:50
Aircraft: Boeing 787-8 Dreamliner
Last check in: information not available

Fare type: Business
Change of plane required. Time between sectors: 3:50.

Flight 2 , 2015
confirmed
Departure: 02:35 Doha, Qatar - Hamad International
Arrival: 17:35 Denpasar-Bali, Indonesia - Ngurah Rai, terminal I
Airline: Qatar Airways QR962
Duration: 10:00
Aircraft: Boeing 787-8 Dreamliner
Last check in: information not available


Hjemrejse


Flight 1 2015
confirmed
Departure: 19:35 Denpasar-Bali, Indonesia - Ngurah Rai, terminal I
Arrival: 23:59 Doha, Qatar - Hamad International
Airline: Qatar Airways QR963
Duration: 9:24
Aircraft: Boeing 787-8 Dreamliner
Last check in: information not available

Fare type: Business
Change of plane required. Time between sectors: 1:41.

Flight 2 , 2015
confirmed
Departure: 01:40 Doha, Qatar - Hamad International
Arrival: 06:55 Copenhagen, Denmark - Kastrup, terminal 2
Airline: Qatar Airways QR161
Duration: 6:15
Aircraft: Boeing 787-8 Dreamliner
Last check in: information not available
 
Lækkert med Qatar Airways business class og den nye premium oplevelse i Doha :)

Hvad børnemad angår tror du skal have fat i Qatars kontor - de bør kunne hjælpe dig enten på telefon +45 38 12 41 24 eller mail nordicreservations@no.qatarairways.com

Vend gerne tilbage med svaret, det ikke lige relevant for mig ( er nok midt i mellem at spise child meal og overbevise et barn om at child meal'et er mere interssant end min mad :p ) men nu er jeg blevt nysgerrig på business class børnemad.

Jeg har selv en gang fået et "improviseret" child meal i business hos Lufthansa, det var morgenmad og der var en sød purser der hjælp med lidt yoghurt, pølser osv - jeg husker det som rigtigt godt.
 

LarsCph

Medlem
Ja det bliver ret godt :) Og godt at der er bare lidt tid til at se premium terminalen på udturen.

Jeg har skrevet til dem og spurgt nu, så må vi se hvad de siger - jeg skal nok poste svaret her. Vi fløj med Air France i foråret og der var de utrolig søde besætningsmedlemmer tilsyneladende meget bekymrede over at vi ikke havde bestilt child meal - de var forbi flere gange for at for sige "but we don't hvad any child meals for your daugther, sir".... Det var aftensmad vi skulle have og forretten som bestod af stone crab og rejer gled nu også ret smertefrit ned :)
 

rkvalvaa

Ny medlem
Hei,

Reiste med Qatar i business OSL-DOH-SIN i sommer i business med to barn (4 og 7 år), hvor vi bestilte child meal. De fikk en Svampebob (Spungebob) matboks til lunsj med mye deilig mat, juice og spill. Til middag var det også child meal med pasta mener jeg å huske. Vi reiste først med 787 og så med 773, begge flygningene var fantastiske og barna hadde det veldig fint med ekstra god service. God tur, blir garantert en svært god opplevelse for både store og små!
 

LarsCph

Medlem
Hej - tak for input... Jeg tænker at vi booker child meal på turen ud og ser hvordan det er - så kan vi altid vælge det ene eller det andet når vi flyver retur.

Jeg er helt sikker på at det bliver en super oplevelse med Qatar! Selv om i virkeligheden så er de ældre business kabiner i 2-3-2 konfiguration egentlig bedre når man rejser med et barn. Vi har rejst med Air France i 777-300 fra Mauritius hvor de har nok den mindste oversøiske business class som findes med bare 2 rækker. Der sad vi 2 E-F-G hvilket var perfekt med vores datter i midten. Da hun havde spist kunne hun så ligge ned og se lidt SamSam og så ellers bare sove mens vi spiste middagen færdig.

Jeg afventer stadig at høre fra Qatar's kundeservice omkring Child Meal - skal nok poste det når de svarer :)
 

LarsCph

Medlem
Vi har nu fløjet turen for et par uger siden - og på trods af at vi var nødt til at flyve via Singapore på grund af vulkanaske i luften omkring Denpasar lufthavn havde vi en rigtig dejlig rejse. Qatar Airways leverede igen et super flot business class produkt både på flyningen fra København til Doha og videre i den noget større A350 kabine fra Doha til Singapore. Begge flyvninger var næsten fuldt booket i business class.

Da der var Ramadan var der ingen servering af alkoholiske drikke i business loungen i Doha, men på flyet var der fuld forplejning bortset fra at vin blev skænket ude bag gardinet. Og et stort plus også for at have en ikke-alkoholisk "champagne" på menuen så min datter ikke skulle snydes :) Den smager i øvrigt ret fint - "So Jennie" - til den søde side, men faldt fint i smag.

Børne menu'en var med en fin svampebob æske, lidt spil og de lovede kødboller + kartoffelmos. Det smagte faktisk rigtig fint. Til gengæld syntes jeg nok mængden af slik/kage/chips/kulhydrater var vel meget i forhold til at man vel gerne vil have at ens barn gerne sover bare lidt af turen :) Heldigvis sover min datter fint selv om hun har fået en del sukker - så det gik endda. Hun var dog ikke videre imponeret af svampebob æsken eller det andet som var med, så på hjemturen prøver vi med almindelig meal til hende bare for at få lidt variation. Jucen som blevet leveret sammen med maden var ikke helt vanlig fiskpresset standard...

Billeder af menu og mad herunder. Desværre fik jeg ikke taget billeder af vin menu'en.



20150710-IMG_3006.jpg

20150710-IMG_3016.jpg


Og herunder fruens + min egen mad på turen CPH-DOH. Først menuen. Til hovedret var det hhv lam og kyllingebryst. Begge dele absolut i toppen af hvad vi har fået af flymad.

20150710-IMG_3032.jpg

20150710-IMG_3033.jpg

20150710-IMG_3023.jpg

20150710-IMG_3025.jpg

20150710-IMG_3027.jpg

20150710-IMG_3029.jpg

20150710-IMG_3034.jpg

Der var i øvrigt ingen elderflower i den panacotta!
20150710-IMG_3037.jpg

20150710-IMG_3039.jpg


På turen fra DOH til SIN spiste vi kun morgenmad. Min datter fik frugt og brød. Hustruen fik Müsli og jeg fik omelet. Det var altsammen også rigtig udmærket!

20150711-IMG_3057.jpg

20150711-IMG_3058.jpg

20150711-IMG_3059.jpg

20150711-IMG_3061.jpg

20150711-IMG_3062.jpg
 
Last edited:

LarsCph

Medlem
Det gode ved business class pladser er at det ikke er helt så slemt når ferien er slut - i morgen går turen fra Denpasar til København via Doha og vi glæder os allerede til god service, dejlig mad og champagne. På 787-8 dreamliner begge legs som ser ud til at være fuldt booket. Seatings i begge ser sådan her ud

Skærmbillede 2015-07-30 kl. 21.29.21.png


Men mon ikke det bliver en fin tur alligevel. Og denne gang inklusive champagne før afgang og fuld servering i Doha :)
 
Toppen