Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

hco

Medlem
Jag och Ms_hco bokar av Europa-BKK-ICN-NRT-ICN-Europa i C (OZ Award). Jag är inte den som är direkt orolig om jag väl var på plats. Men ändock. Tanken på att sitta i den berömda metalltuben ihop med andra resenärer i regionen i dagsläget är jag inte så pepp på.

Tänkte att OZ kunde skippa avbokningsavgiften nu när Koreanska staten avråder från resor till Thailand och Japan. Får se vad OZ säger...
 

squeezen

Medlem
Kanske hör hemma i det här gjorde ni bra lufthansa.
Hade bokat CPH-FRA-HKG-SIN // SIN-HKG-ZRH-CPH

HKG var redan ett ”orosmoln” med protester, nu har de ju fortfarande en del
Öppen trafik till kina och en halvtaskig connection på väg hem på 10h som va tänkt för att åka A380 suite som senare blev 777-200 gjorde att jag nu med tanke på corona ville byta och åka till SIN direkt.

trots A-klass bokad och ingen A-klass kvar på min önskade CPH-FRA-SIN, samt att det inte ens finns en avrådan från HKG så bokade de om till denna rutt med LH båda hållen i F klass.

missar tyvärr Swiss IGEN. :(
Singapore nya suites va ju redan körd också så känns ändå ok.

snyggt.
Nästan lika många miles ändå eftersom LH ger 300% samt 2000 i J inom EU.
Bra LH!
 

Senator

Moderator
Kanske hör hemma i det här gjorde ni bra lufthansa.
Hade bokat CPH-FRA-HKG-SIN // SIN-HKG-ZRH-CPH

HKG var redan ett ”orosmoln” med protester, nu har de ju fortfarande en del
Öppen trafik till kina och en halvtaskig connection på väg hem på 10h som va tänkt för att åka A380 suite som senare blev 777-200 gjorde att jag nu med tanke på corona ville byta och åka till SIN direkt.

trots A-klass bokad och ingen A-klass kvar på min önskade CPH-FRA-SIN, samt att det inte ens finns en avrådan från HKG så bokade de om till denna rutt med LH båda hållen i F klass.

missar tyvärr Swiss IGEN. :(
Singapore nya suites va ju redan körd också så känns ändå ok.

snyggt.
Nästan lika många miles ändå eftersom LH ger 300% samt 2000 i J inom EU.
Bra LH!

Bra där! Jag fick nej av Swiss igår men det var iofs min resebyrå som hade ringt deras support för byråer. Kanske dags att ringa till First Class linjen i Basel själv?
 

squeezen

Medlem
Bra där! Jag fick nej av Swiss igår men det var iofs min resebyrå som hade ringt deras support för byråer. Kanske dags att ringa till First Class linjen i Basel själv?
Detta vår också genom byrå. Vet inte om LH eller LX spelar roll... tydligen va det lite fram och tillbaka innan det gick igenom. Avresa 5/3 om det kan spela roll, vet inte om din är tidigare eller senare? Swiss va fullt hem tyvärr från SIN så den i F får bokas snart igen och hoppas på 3:e ggn gillt.
 

henrik l

Medlem
Har kollat på hotell i Singapore i minst 3 månader för min resa i slutet av mars och märkte häromdagen att priserna har gått ner ganska mycket. Vet inte om det är pga viruset men det känns troligt med tanke på att turismen minskat kraftigt nu.

Har en bokning med Qatar till BKK i april. Är inte så orolig för tillfället. Skall man tro den här länken (refererad i fg tråd), så är inte Thailand så hårt drabbat för tillfället. Men hörde på eko-nyheterna häromdagen att man uppskattade att man har tappat ca 600 000 kinesiska turister per månad. Det borde kunna få en påverkan på hotellpriserna. Men, när jag kollar på Marriott hotellen i Bangkok om två veckor verkar inte priset ännu ha påverkats.
 

xvikmic

Medlem
Förstår inte varför så många är så oroliga och avbokar sina resor till andra asiatiska länder. Sluta läsa svenska tidningar och deras domedags artiklar. Titta på riktig fakta, antalet smittade per dag (utanför Hubei-provinsen) minskar för varje dag som går.
 

Benz

Medlem
Förstår inte varför så många är så oroliga och avbokar sina resor till andra asiatiska länder. Sluta läsa svenska tidningar och deras domedags artiklar. Titta på riktig fakta, antalet smittade per dag (utanför Hubei-provinsen) minskar för varje dag som går.

Fast kurvan sköt ju i taket nu i veckan vad gäller antalet smittade?
 
Toppen