Senaste nytt

SARS liknande virus (Corona) i Asien 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så du tycker det är oseriöst att du fick åka, när det var du själv som tog beslutet att göra det, trots att du avråddes att göra det?
Det oseriösa i systemet ligger i att resenärer tillåts åka trots feber.
Det oseriösa med E.K är ju att han faktiskt valde att åka trots rekommendation att inte göra det.
 

Hachans

Medlem
Meddela gärna forumet vilken resplan du har en god stund innan nästa gång. Du har inte tänkt över att du med otur kanske har fått corona ( ja det finns i BKK också) och utsatt många andra resande för fara.

Jag blir ibland helt matt av människors egoism. :eek:

Ja. Det där var fullkomlig idioti!
 

Flytoheaven

Medlem
Min flight med Air China den 20:e mars från PEK - MNL samt MNL - PEK 3:e april blev inställd idag pga coronaviruset. Hade bokat via ticket.se CPH - MNL via PEK SAS/AirChina. Fick tillbaka alla slantar och är nu ombokad med Turkish Airlines via IST. Känns en aningen tryggare.
 

M.K

Medlem
Nog intressant för vissa att veta vad hans flightnummer och seat var också, speciellt om det visar sig vara denna nya plåga:

66269E7E-2244-430C-8E53-51C0AE817366.jpeg
 

Tonton

Medlem
Min flight med Air China den 20:e mars från PEK - MNL samt MNL - PEK 3:e april blev inställd idag pga coronaviruset. Hade bokat via ticket.se CPH - MNL via PEK SAS/AirChina. Fick tillbaka alla slantar och är nu ombokad med Turkish Airlines via IST. Känns en aningen tryggare.

Så alltså inte Air China som bokade om dig?

De ändrade på min ena flight idag - och jag ska försöka få till ombokning tänkte jag...
 
Fråga;

Vad räknas som "rebooking" på en award?

Vi har en utresa första dagarna i mars till PVG, och tittar på att ändra den till SIN istället. Det faller dock utanför SAS nuvarande ombokningsfönster.
Biljetten är bokad som award med Eurobonus (av Tallinn).
Vi vill ändra både rutt och dag, eftersom vi inte kan flyga till Shanghai och sen bli insläppta i Singapore (dit vi ska senare på samma resa).

Jag skiter egentligen i några hundralappar avgift, men går det här att göra i normalfallet? Kan man ändra en award på det sättet eller bör jag förbereda mig för att ev. behöva böna och be/lägga på och försöka igen?

Jag har försökt hitta exakt vilka villkor som gäller men jag lyckas inte få fram något vettigt.
 

palmen

Moderator
Vi tar och låser denna tråden ett tag, det är onekligen svårt att hålla sig till detta virus och hur det påverkar våra resor utan istället diskutera person och annat. Får se om/när vi öppnar tråden igen..

//Moderator
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen