Senaste nytt

Söker Hotell på Manhattan

Bridgeman

Medlem
Det finns säkert flera förslag här på sidan om bra hotell på Manhattan. Men skriver här ändå för att få förslag på mina önskemål. Vi är 2 vuxna. Reser 23/6-27/6 (4 nätter).

Är ännu så länge Hilton Guld, Marriot Bonvoy Guld.
* Pris ca 300-400$ natten
* Ej lower Manhattan, Ej norr om Central Park
* Kanon om frukost ingår.
Tackar redan nu för era förslag.
 
Kommer testa CitizenM på Bowery nästa vecka. De har även ett hotell vid Times Square.
Ligger något lägre i pris, men å andra sidan får man gigantisk säng, panorama fönster, Ipad och massvis med filmer om man vill chilla på hotellet.

Se det som ett billigare alternativ till att resa i en Suite!
 

Bridgeman

Medlem
Kommer testa CitizenM på Bowery nästa vecka. De har även ett hotell vid Times Square.
Ligger något lägre i pris, men å andra sidan får man gigantisk säng, panorama fönster, Ipad och massvis med filmer om man vill chilla på hotellet.

Se det som ett billigare alternativ till att resa i en Suite!
Tack för tips. Vi har tittat på det men tyckte det såg ut att vara ganska små rum. Men hör av dig när du sett rummet irl hur det är.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jag brukar bo på Hudson, ligger vid Columbus Circle så det är ett stenkast från Central Park, 5th. Hudson Hotel | New York Lifestyle Hotel | Central Park

Dom har en riktigt mysig innegård, brukar ha BBQ på sommaren. Jag har bara varit där på vår och höst dessvärre, men har varit tillräckligt varmt för att vara ute. Det är lite lugnare då det inte ligger mid-town. Metro'n är väldigt fräsch med rulltrappor, hiss osv. Vet ej hur det är med parkering om du kör bil, och det är ju en bit till Penn om man åker tåg.
 

Bridgeman

Medlem
Jag brukar bo på Hudson, ligger vid Columbus Circle så det är ett stenkast från Central Park, 5th. Hudson Hotel | New York Lifestyle Hotel | Central Park

Dom har en riktigt mysig innegård, brukar ha BBQ på sommaren. Jag har bara varit där på vår och höst dessvärre, men har varit tillräckligt varmt för att vara ute. Det är lite lugnare då det inte ligger mid-town. Metro'n är väldigt fräsch med rulltrappor, hiss osv. Vet ej hur det är med parkering om du kör bil, och det är ju en bit till Penn om man åker tåg.

Har själv bott där en gång tidigare men på vintern i februari. Var riktigt stökigt där då, massa fulla äldre män som satt och skrek och hade sig. Men gillade rummen.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Har själv bott där en gång tidigare men på vintern i februari. Var riktigt stökigt där då, massa fulla äldre män som satt och skrek och hade sig. Men gillade rummen.
var satt dom då? har bott där fyra ggr, längsta gången 10 dagar under ett jobb i NY. Fulla gäster kan man ju hitta lite överallt.
 
Toppen