Senaste nytt

Lufthansa Economy bättre än SAS Plus

LarsCph

Medlem
Prisforskellene på Go vs Plus vs Business er og bliver ikke altid åbenlyst logiske.

Skærmbillede 2019-12-30 kl. 11.12.58.png
 

M.K

Medlem
Det blir återigen en lite större fördel med + i nya A350 för oss som gillar att sitta på en tvåa. 2-4-2 istället för 3-3-3 i GO.

Stora fördelen annars förutom ok poängintjäning är inte vad vi får utan vad jag hoppas på. Närmare på alla sätt till C och en fantastisk produkt på riktigt. Med CU, SAS upgrade och överbokning i lilla + kabinen är möjligheterna ofta goda.
 

LarsCph

Medlem
I år gjorde vi en 14 dagars resa över jul för en kryssning och ett gäng dagar på Disney World. Bra som alltid men det jag tänkte skriva om nu är upplevelsen i Lufthansa Economy.
(......)
Allt detta till lägre samma pris som SAS Go men med högre poängintjäning till Eurobonus

Det ser faktisk rigtig godt ud - tak for review. Det ser klart ud til at være værd at vælge i stedet for SAS Go!
 

Börnen

Medlem
Tittar nu på Los Angeles höstlovsveckan.

För tre personer blir det totalt:
SAS Go 28712 kr, 18900 poäng
SAS Plus 39859 kr, 49500 poäng
LH Eco 21697 kr, 20706 poäng
LH P-Eco 36073 kr, 60993 poäng

Så de datum vi kan åka är LH billigare än SAS och ger mer poäng.

Håller med om att SAS Plus stolen är bättre än i Go, men maten är ju i princip densamma

Som Diamant har jag ju fri dryck så det spelar ju mindre roll. På LH ingår dock dryck för alla.
 

mha321

Medlem
Tittar nu på Los Angeles höstlovsveckan.

För tre personer blir det totalt:
SAS Go 28712 kr, 18900 poäng
SAS Plus 39859 kr, 49500 poäng
LH Eco 21697 kr, 20706 poäng
LH P-Eco 36073 kr, 60993 poäng

Så de datum vi kan åka är LH billigare än SAS och ger mer poäng.

Håller med om att SAS Plus stolen är bättre än i Go, men maten är ju i princip densamma

Som Diamant har jag ju fri dryck så det spelar ju mindre roll. På LH ingår dock dryck för alla.

Att titta på just höstlovet vinklar nog sökningen en del dock, då det är många fler i de lägre bokningsklasserna på sas. Titta på motsvarande tider när det är tyska lov så är kanske siffrorna lite andra. Dock har väl inte hela Tyskland ledigt samtidigt....
 

Börnen

Medlem
Att titta på just höstlovet vinklar nog sökningen en del dock, då det är många fler i de lägre bokningsklasserna på sas. Titta på motsvarande tider när det är tyska lov så är kanske siffrorna lite andra. Dock har väl inte hela Tyskland ledigt samtidigt....

Framför allt är inte vi lediga tyska lov
 

mha321

Medlem
Framför allt är inte vi lediga tyska lov
Absolut. Men ska det vara en objektiv jämförelse så måste ju förutsättningarna vara likvärdiga.

Sedan kan det absolut fungera bättre för er då. Men att sas priser blir helt andra under tex höstlovet är ju knappast en nyhet, det är grundläggande tillgång och efterfrågan...
 

rvarttinen

Medlem
Inte för att ifrågasätta din bedömning, men får inte SAS Plus oförtjänt mycket skit på detta forum? :p Jag tycker det är en reko produkt som brukar ligga för 1 500 kr extra per ben interkont för mig. Har inga business--förväntningar men uppskattar en större stol och separat kabin framförallt.
.... :)
Har själv flygit i SAS Plus inom Europa och kan tycka att det är en helt ok produkt. Dock, priset var lite väl högt ... inte långt från vad det kostar för en biljett i affärsklass hos en del andra bolag. I och med att jag själv oftast flyger med AF/KLM och kan jämföra med dem skulle jag säga att Economy med Air France slår SAS Plus som produkt och särskilt som priset oftast blir betydligt lägre... AF i C mellan exempelvis ARN och CDG är i en helt annan liga (service, mat, etc.), dessutom prismässigt ligger de rätt bra till.
 

Lauda 777

Medlem
Tittar nu på Los Angeles höstlovsveckan.

För tre personer blir det totalt:
SAS Go 28712 kr, 18900 poäng
SAS Plus 39859 kr, 49500 poäng
LH Eco 21697 kr, 20706 poäng
LH P-Eco 36073 kr, 60993 poäng

Så de datum vi kan åka är LH billigare än SAS och ger mer poäng.

Håller med om att SAS Plus stolen är bättre än i Go, men maten är ju i princip densamma

Som Diamant har jag ju fri dryck så det spelar ju mindre roll. På LH ingår dock dryck för alla.

Glöm inte poängbonusen som EBG+.
 
Toppen