Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Judas kiss

Medlem
Kikar Arlanda-JFK för oktober 2019. Om jag har förstått mig på sökmotorn rätt så hittar jag busniess saver för 140 000 t o retur med lufthansa. Två biljetter blir ju då 280 000 men med en Amex 2 for 1 voucher så landar man på 140 000.

Är 140 000 poäng ett bra kap för två till NY? Vill bara kolla så att man inte är ute och cyklar.
 

Tonton

Medlem
Kikar Arlanda-JFK för oktober 2019. Om jag har förstått mig på sökmotorn rätt så hittar jag busniess saver för 140 000 t o retur med lufthansa. Två biljetter blir ju då 280 000 men med en Amex 2 for 1 voucher så landar man på 140 000.

Är 140 000 poäng ett bra kap för två till NY? Vill bara kolla så att man inte är ute och cyklar.

Läs inlägg #1 i tråden så ska du inse att du är ute och cyklar. Iaf när det kommer till poängen.

EDIT: Nej, du är inte ute och cyklar ifall du är medlem i MilagePlus. Men jag antar att du inte är det...
 

pswe

Medlem
Kikar Arlanda-JFK för oktober 2019. Om jag har förstått mig på sökmotorn rätt så hittar jag busniess saver för 140 000 t o retur med lufthansa. Två biljetter blir ju då 280 000 men med en Amex 2 for 1 voucher så landar man på 140 000.

Är 140 000 poäng ett bra kap för två till NY? Vill bara kolla så att man inte är ute och cyklar.

Antar då du refererar till en Amex voucher att du avser använda EuroBonus poäng. Om så är fallet kan du bortse från poängnivåerna hos United.
Business biljett till NY, för EuroBonus poäng kostar med sas 100 000, med övriga Star Bolag 130 000.
 

Judas kiss

Medlem
Antar då du refererar till en Amex voucher att du avser använda EuroBonus poäng. Om så är fallet kan du bortse från poängnivåerna hos United.
Business biljett till NY, för EuroBonus poäng kostar med sas 100 000, med övriga Star Bolag 130 000.

Läs inlägg #1 i tråden så ska du inse att du är ute och cyklar. Iaf när det kommer till poängen.

EDIT: Nej, du är inte ute och cyklar ifall du är medlem i MilagePlus. Men jag antar att du inte är det...

Tackar för feedback, misstänkte det men en friterad hjärna som ej har haft semester än behövde lite klarhet
 
Någon som råkat ut för att en resa inte finns på varken United eller Awardfares men på SAS egen Star Alliance bokningssida?
Jag har inte råkat ut för det själv, men jag har läst att ARN-IST i businessclass med Turkish Airlines skall vara ett sådant exempel:
United "ser" ofta inte business mellan ist-arn. Därmot gör sas egna award-hemsida det.
Man får kombinera de olika söksidorna helt enkelt.
Eller så kör man AwardFares · Flight Award Availability
Finns inga platser så långt ögat (sökningen) når med TK i C och jag har nog aldrig sett heller.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Någon som råkat ut för att en resa inte finns på varken United eller Awardfares men på SAS egen Star Alliance bokningssida?

Ja, det är married segments som spökar då - samt att det säkerligen är så att United inte har tillgänglighet där. Det skiljer sig faktiskt mer än vad man tror på tillgång mellan United och Eurobonus.
 

Evasch

Medlem
Nu har jag hittat en resa som jag vill åka på genom Unitedsidan, dock så finns den inte på Sas eurobonus awards sida, är det vanligt att det är så lr kan det vara ngt fel?

Om nu detta stämmer, vart ringer jag i så fall och bokar och pratar de svenska o_O

Undrar också om antal poäng, är det samma antal poäng som när man söker efter på Sas eurobonus awards sida, dvs 165.000 för Businessclass
 
Toppen