Senaste nytt

CDON Sas Amex Classic 30k eurobonuspoäng

micke

Medlem
Ja, precis. Jag pressade honom tom. lite grann men han hävdade fortfarande detsamma.
Anledningen att jag ringde in var för att bekräfta att jag var med i kampanjen innan jag lägger min spend på det kortet men det gick inte heller att få fram. Har du ansökt genom rätt länk så ska du vara anmäld men jag kan inte kolla det.
Tyvärr allt annat än raka besked (eller iallafall besked som man kan lita på).
 

Caelus

Medlem
När jag ringde kundtjänst sedan var beskedet att de 3 månaderna börjar räknas från när kortet aktiveras. Sedan om det är sant kan jag inte garantera.
Riktigt dåligt att de ger olika besked beroende på vem man pratar med i kundtjänst..

Jag ansökte (och fick den godkänd direkt) 4e dec och enligt kundtjänst ska jag få kortet nu på måndag 16e dec.
 
Riktigt dåligt att de ger olika besked beroende på vem man pratar med i kundtjänst..

Jag ansökte (och fick den godkänd direkt) 4e dec och enligt kundtjänst ska jag få kortet nu på måndag 16e dec.
Ansökte den 29 november och kortet kom 9 december.
När jag pratat med kundtjänst förut så räknas perioden från den dagen ansökan blev godkänd. Dvs i mitt fall är spendperioden 29 nov -28 feb.
 
Jag kan ha missat något, men vad gör några dagar hit eller dit? Är väll inget betydande skillnad på att spendera 45k på 90 eller 80 dagar? Eller handlar det om något annat som jag missat?
 

Delayed

Medlem
Är väll inget betydande skillnad på att spendera 45k på 90 eller 80 dagar?
Sisådär 11 procent skulle jag säga. :) Skämt åsido, jag gissar att 15K kan ligga på gränsen för normal månadsspend för många och då kan det ju vara rätt viktigt att veta när "kvalificeringsperioden" slutar så man kan gå in med eventuella "stödköp" om det behövs.

De som regelmässigt har avsevärt högre spend struntar nog i frågan då de kvalificerar sig "med automatik" utan att behöva bry sig.
 

folo

Medlem
Jag kan ha missat något, men vad gör några dagar hit eller dit? Är väll inget betydande skillnad på att spendera 45k på 90 eller 80 dagar? Eller handlar det om något annat som jag missat?

Utgår bara från mig själv nu som singelhushåll men jag har inte 45k spend på 3 vanliga lågspendmånader som inte innefattar resebokning, teknikinköp etc. Samtidigt snurrar ju nu 2x poäng-helgen på MC som man vill maxa så det krävs en del planerande och de 10 dagarna (90 vs 80) kan vara viktiga för att det ska gå ihop.
 
Utgår bara från mig själv nu som singelhushåll men jag har inte 45k spend på 3 vanliga lågspendmånader som inte innefattar resebokning, teknikinköp etc. Samtidigt snurrar ju nu 2x poäng-helgen på MC som man vill maxa så det krävs en del planerande och de 10 dagarna (90 vs 80) kan vara viktiga för att det ska gå ihop.

Jo jag förstår den aspekten. Jag har tex inte egen spend för att nå 4 vouchers per år heller. Men genom att ta andra personers utgifter via såväl billhop som kortbetalning så uppnår man det. Jag upplever det inte alls speciellt svårt att hitta utgifter att spendera åt andra.

Utifrån den aspekten så är tex 4950kr (11% av 45,000) inget ”problem” som är värt att oroa sig över :)
 

Caelus

Medlem
Jag kan ha missat något, men vad gör några dagar hit eller dit? Är väll inget betydande skillnad på att spendera 45k på 90 eller 80 dagar? Eller handlar det om något annat som jag missat?

Det blir en stor skillnad för mig då jag kommer vara ute och resa och inte hinna få kortet innan avresa. Jag kommer alltså kunna aktivera det först i början av januari när jag är hemma igen. Räknas det från aktiveringsdatum kommer jag då ha fram till början av april på mig, räknas det från ansökan-datumet har jag fram till början på mars på mig.
 
Toppen