Senaste nytt

CDON Sas Amex Classic 30k eurobonuspoäng

molntankar

Medlem
Ansökningsdag och "godkänd ansökan" känns väl som att de sammanfaller rätt exakt med varandra? Åtminstone för min del (29/11 här) -- jag fick min ansökan godkänd mitt framför näsan på mig när jag hade fyllt i alla uppgifter och skickat in.

För övrigt håller jag med om att det är lite synd; då har man i praktiken inte exakt 3 månader på sig.

För egen del hade det därför varit bättre om jag hade ansökt om kortet idag. Jag ansökte på BlackFriday, men räknar inte med någon vidare spend på ett par veckor framöver, hade jag istället sökt idag hade min "ordentliga spend" börjat mer i linje med när jag fick kortet och jag hade haft 1 vecka extra i slutet av mina 3 månader. Nu lär det hela inte stå och falla med en vecka, men ändå :D
 
Last edited:

Delayed

Medlem
Ansökningsdag och "godkänd ansökan" känns väl som att de sammanfaller rätt exakt med varandra? Åtminstone för min del (29/11 här) -- jag fick min ansökan godkänd mitt framför näsan på mig när jag hade fyllt i alla uppgifter och skickat in.
I många fall är det säkert så. För den som postar sin ansökan i en gul låda och har några frågetecken i den som måste redas ut kan det säkert skilja veckor.

Även om de två dagarna kanske i praktiken ofta sammanfaller är det dock två helt olika "händelser" och det kan man tycka att kundtjänst borde ha fått information om.
 

molntankar

Medlem
I många fall är det säkert så. För den som postar sin ansökan i en gul låda och har några frågetecken i den som måste redas ut kan det säkert skilja veckor.

Även om de två dagarna kanske i praktiken ofta sammanfaller är det dock två helt olika "händelser" och det kan man tycka att kundtjänst borde ha fått information om.

...vi kan nog vara tämligen säkra på att det inte räknas från när man lägger ansökan på den gula lådan iaf :p
 

koffe33

Medlem
Har en fråga om antal amex kort.

Har idag platinum + elite kredit och ett premium betalkort, kan jag ansöka om ett classic också eller måste jag säga upp något utav korten? Har försökt söka runt lite men får inget svar på max antal kort.
 

Nikje

Medlem
Har en fråga om antal amex kort.

Har idag platinum + elite kredit och ett premium betalkort, kan jag ansöka om ett classic också eller måste jag säga upp något utav korten? Har försökt söka runt lite men får inget svar på max antal kort.
Två kreditprodukter är max. Försökte söka Classic-kortet och kryssade i rutan för att säga upp Elite-kortet (båda vouchrarna hemma så..). Fick nekande automat-svar att jag redan hade två Amex, har också Platinum nämligen. Lite onödigt att det gjordes en kreditupplysning innan jag nekades dock (fick UC-utdraget i Kivra).

Visade sig också att min kreditrisk nu dubblats till 0,2 när jag några dagar senare avslutat Elite via telefon och ansökte om Classic. Inkomst och övriga parametrar har inte ändrats så jag anar att det kan bero på flera kreditprövningar eller för många ansökningar. Att tänka på för den som vill ligga kvar på kreditrisk 0,1.:rolleyes:
 

folo

Medlem
Om någon bryr sig, pratade med SAS AMEX-supporten idag som poängterade att klockan för de 3 månaderna att spendera på börjar ticka redan på ansökningsdagen.

Citerar och korrigerar mig själv: Minns faktiskt inte vid eftertanke om handläggaren sa exakt "ansökningsdagen" eller "vid godkänd ansökan", men i de flesta fall är väl detta samma dag som tidigare poängterat.

Det jag ville komma till är att man inte har 3 månader på sig i praktiken utan snarare 2,5 eftersom det är två veckors leveranstid på kortet. Varken handläggaren eller kundservice kunde heller lämna ut kortnumret i förväg över telefon (på gott och ont) så man kunde börja handla på nätet tidigare.
 

koffe33

Medlem
Två kreditprodukter är max. Försökte söka Classic-kortet och kryssade i rutan för att säga upp Elite-kortet (båda vouchrarna hemma så..). Fick nekande automat-svar att jag redan hade två Amex, har också Platinum nämligen. Lite onödigt att det gjordes en kreditupplysning innan jag nekades dock (fick UC-utdraget i Kivra).

Visade sig också att min kreditrisk nu dubblats till 0,2 när jag några dagar senare avslutat Elite via telefon och ansökte om Classic. Inkomst och övriga parametrar har inte ändrats så jag anar att det kan bero på flera kreditprövningar eller för många ansökningar. Att tänka på för den som vill ligga kvar på kreditrisk 0,1.:rolleyes:

Stort tack för snabbt svar :) det var det jag var rädd för tur jag inte gjorde en chansning och åkte på en UC ;) Attans att man inte är bättre på att kika BC efter liknande kampanjer, har inte sett något i mailen heller. Aja bra att känna till inför framtida kampanjer att man får hålla utkik så man hinner säga upp ett kort och sen ansöka.
 
Toppen