Senaste nytt

[VIKTIG INFORMATION!]Har du en Amex voucher som ska användas under 2019?!

palmen

Moderator
Förra året uppstod det långa köer för att komma fram till Tallinn för att kunna boka in en resa för vouchers i slutet på året. Det kunde ibland vara flera timmaras väntetid på att komma fram om man kom fram över huvud taget.

Man kan väl gissa på att det blir något liknande i år när "alla" får panik sista 1-2 veckorna och ska boka för vouchers som brinner inne vid nyår. Jul-ledigheten gör att det inte blir många dagar öppet mellan jul och nyår (om nu inte Tallinn har öppet någon av de röda dagarna).

Ska man boka med en voucher i år så bör man nog redan nu tänka på at kanske få igenom bokningen så snabbt som möjligt om man inte gillar att sitta i långa telefonköer...
 
Förra året uppstod det långa köer för att komma fram till Tallinn för att kunna boka in en resa för vouchers i slutet på året. Det kunde ibland vara flera timmaras väntetid på att komma fram om man kom fram över huvud taget.

Man kan väl gissa på att det blir något liknande i år när "alla" får panik sista 1-2 veckorna och ska boka för vouchers som brinner inne vid nyår. Jul-ledigheten gör att det inte blir många dagar öppet mellan jul och nyår (om nu inte Tallinn har öppet någon av de röda dagarna).

Ska man boka med en voucher i år så bör man nog redan nu tänka på at kanske få igenom bokningen så snabbt som möjligt om man inte gillar att sitta i långa telefonköer...
Kön har redan börjat kännas av 30min just nu. Min rekommendation för dem som "bara" ska kolla tillgänglighet är att ringa sas vanliga support!
 
Hmm, har följt många olika trådar om ämnet.
Men om jag bara vill satsa på SAS flyg och använda voucher(s) till detta. Vad är det för fördel att ringa Tallinn kontra att boka själv på hemsidan, har de tillgång till några magiska extraplatser som inte finns på sas.se?

Jag har ett case som verkar svårt att genomföra online:

2 vouchers till 3pax(2vuxna,1barn, 1spädbarn) - business över atlanten (CPH-LAX/SFO).
Alla flyg längre än 3 månader bort är endast tillgängliga för 2pax.
Får då göra följande, boka 2 enskilda resor:
1 för mig själv+barn
1 för min fru+barn
sedan bokar jag om när det är mindre än 3 månader kvar, och då hoppas att biljeterna dyker upp.
Det är då jag måste använda mig av Tallinn för att boka om mina resor till gemensamt flyg...

Är jag då någorlunda korrekt i mitt antagande?
 

Canadien

Medlem
Hmm, har följt många olika trådar om ämnet.
Men om jag bara vill satsa på SAS flyg och använda voucher(s) till detta. Vad är det för fördel att ringa Tallinn kontra att boka själv på hemsidan, har de tillgång till några magiska extraplatser som inte finns på sas.se?

Jag har ett case som verkar svårt att genomföra online:

2 vouchers till 3pax(2vuxna,1barn, 1spädbarn) - business över atlanten (CPH-LAX/SFO).
Alla flyg längre än 3 månader bort är endast tillgängliga för 2pax.
Får då göra följande, boka 2 enskilda resor:
1 för mig själv+barn
1 för min fru+barn
sedan bokar jag om när det är mindre än 3 månader kvar, och då hoppas att biljeterna dyker upp.
Det är då jag måste använda mig av Tallinn för att boka om mina resor till gemensamt flyg...

Är jag då någorlunda korrekt i mitt antagande?

Fördel med Tallinn
Boka open jaw - går ej online
Boka mer än 2 pers - går ej online
Boka med layover på OSL/ARN/CPH - går ej online
 
Toppen