Senaste nytt

Cashupgrade mellan Göteborg och phuket med Qatar Airways?

Senator

Moderator
Vilket flygbolag och vilken rutt hade du tänkt dig? Åker du med SAS till Hongkong och vidare på separat biljett kan du lägga PlusGrade-bud på SAS-segmenten och linjen borde gå dåligt nu (=hög chans att budet accepteras) pga situationen i Hongkong.

Med tanke på att tråden ligger i Qatar Airways forumet så hoppas jag @Mikeswede fråga är relativt enkelt att förstå ;)

Tror tyvärr svaret är NEJ, att det blir då en total rebooking med nytt pris. @squeezen kanske vet som f.d. Qatarfantast?
 

nissefalk

Medlem
Ber om ursäkt för knapphändig info.
Flygbolag: Qatar Airways
Rutt: Göteborg-Doha-Phuket

Det brukar ibland dyka upp email från Qatar ca en vecka innan avgång med erbjudande om uppgradering för cash, i mitt fall har det oftast känts väldigt dyrt men beror ju förstås på vilket värde man sätter själv och så sätter väl Qatar priset efter hur bokningsläget ser ut.
 

squeezen

Medlem
Med tanke på att tråden ligger i Qatar Airways forumet så hoppas jag @Mikeswede fråga är relativt enkelt att förstå ;)

Tror tyvärr svaret är NEJ, att det blir då en total rebooking med nytt pris. @squeezen kanske vet som f.d. Qatarfantast?
@Mikeswede
Som @nissefalk skriver nedan så var det ibland mailerbjudande i förväg om en upgrade. Kunde kosta allt från 2500-6000 sek.
Ibland kom även erbjudande i check in disken men annars är det mest via miles de jobbar med.

Om inga special deals annonserats så var det som Senator nämner, du åker på att betala fare difference.
På senare tid så ändrade de också så att uppgraderade biljetter inte heller gav biz lounge access utan endast cabin upgrade.

nu antar jag att du redan köpt eco men annars får rådet bli att köpa business från början då de ofta har ok kampanjer. Att betala x antal tusen per leg blir nog ofta en dyrare övning till slut ändå.
Även om 4-5000 kan tänkas billigt så på 4 legs 16-20k samt vad du redan lagt för eco biljetten så är det inte bra värde du intjäning etc av miles fortfarande är på originalklass.
 
Toppen