Den nye teknik gør det muligt at check ind hele to dage før ankomst, hvor end man befinder sig i verden, når værelset er klar får man en sms, som fortæller hvor nøglen kan hentes. Tjensten bliver indført i slutningen af 2014 på 1000 Accor-hoteller rundt om i verden.

Indcheckningen består af fire trin:

To dage før ankomst får gæsten mulighed for at checke ind online. Forudsat at gæsten har booket direkte hos Accor, er medlem i bonusprogrammet Le Club eller er indehaver af Accors abonnementskort Accor Favorite Guest Business Card eller Ibis Business Card.

På ankomstdagen får gæsten en velkomstmeddelese via SMS, som bekræfter at værelset og nøglen er klar samt praktiske informationer omkring opholdet.

Ved ankomst til hotellet findes værelsesnøglen klar og den hentes uden de sædvanlige administrative formaliteter.

På afrejse dagen er det bare at aflevere nøglen, hotelfakturaen sendes senere på mail.

Fra Accors side ser man, frem for alt, mulighed for at frigøre ressourcer, som istedet kan bruges til at tag hånd om gæsterne under opholdet og derved bedre kunne tilgodese deres behov.

Det nye system er blevet testet på ca. 20 hoteller i Frankrig, Storbritannien, Italien, Belgien og Holland. Systemet findes nu på 60 hoteller i 13 lande. Ambitionen er at udvide tjenesten til at omfatte 1000 hoteller eller omkring 30 % af Accors hoteller ved slutningen af 2014.

 

Accor online check-in

Accor online check-in